Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Krakowie z dnia 21 listopada 2012 r., sygn. II SAB/Kr 155/12

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Ewa Rynczak (spr.) Sędziowie : Sędzia WSA Mirosław Bator Sędzia WSA Krystyna Daniel Protokolant : Teresa Jamróz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 listopada 2012 r. sprawy ze skargi A.G. na bezczynność Gminy Miejskiej K. postanawia: I. skargę odrzucić; II. zwrócić od Skarbu Państwa - Kasy Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie skarżącemu A.G. kwotę 300 zł (trzysta złotych) tytułem uiszczonego wpisu.

Uzasadnienie

A.G. pismem z dnia 21 sierpnia 2012r. wniósł skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie na przewlekłość postępowania Prezydenta Miasta K. w przedmiocie sprzedaży lokalu gminnego przy ul. [...], na podstawie uchwały nr [...] Rady Miasta K. z 24.05.2006r. w sprawie sprzedaży lokali użytkowych, dotycząca możliwości przyznania najemcy prawa pierwszeństwa w nabyciu lokalu.

W uzasadnieniu skargi wskazano, że skarżący złożył do Prezydenta Miasta wniosek o wykup w/w lokalu 8 lat temu. Oznacza to, iż stosowny wniosek o wszczęcie postępowania został złożony w 2004 r. i w tymże roku postępowanie zostało zainicjowane, przedmiotowa sprawa prowadzona była zarówno w Zarządzie Budynków Komunalnych, jak i w Wydziale Skarbu Miasta Urzędu Miasta. Skarżącego poinformowano jedynie, iż jego wniosek został pozostawiony bez dalszego biegu - i to nie w drodze odrębnego orzeczenia w konkretnej, danej formie prawnej, tylko w drodze zwykłego pisma, na dodatek wysłanego jako odpowiedź na zapytanie skarżącego o stan sprawy. Skarżący wielokrotnie kierował pisma do organu, które w świetle art. 37 kpa winny były być potraktowane jako zażalenia na przewlekłe prowadzenie sprawy, skarżył się na przewlekłe prowadzenie sprawy, dopytywał o stan załatwienia sprawy i termin jej załatwienia) - a co za tym idzie -przekazane według właściwości do organu wyższego stopnia. Organ prowadzący sprawę nie uczynił tego, tylko przesyłał skarżącemu lakoniczne nieadekwatne do sytuacji faktycznej i prawnej odpowiedzi. Informowanie skarżącego o trudnościach w ewentualnych czynnościach geodezyjnych w terenie czy zaświadczeniach o samodzielności lokalu nie powinny trwać aż tyle lat, zwłaszcza, że rodzaj tytułu prawnego lokalu użytkowego jest kluczowy w kontekście prowadzenia działalności gospodarczej. Nawet gdyby podzielić argumentacje organu, iż postępowanie zostało zakończone 2010 r. na skutek pozostawienia wniosku bez biegu, to i tak wystąpiła daleko idąca przewlekłość, gdyż organ zajmował się wnioskiem skarżącego aż 6 lat, co w kontekście koniecznych do wykonania czynności oraz faktu, że kwestią wykupu lokali przez najemców zajmuje się wyspecjalizowana grupa ludzi w Urzędzie Miasta -jest całkowicie niezrozumiałe i absolutnie niedopuszczalne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00