Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 4 października 2012 r., sygn. III SA/Po 24/12

 

Dnia 4 października 2012 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Walentyna Długaszewska (spr.) Sędziowie WSA Barbara Koś WSA Małgorzata Górecka Protokolant: st. sekr. sąd. Janusz Maciaszek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 września 2012 roku przy udziale sprawy ze skargi "S." Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w P. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia 15 listopada 2011roku nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspółnotowego oddala skargę

Uzasadnienie

Naczelnik Urzędu Celnego w [...], decyzją z dnia [...] kwietnia 2011 roku, adresowaną do "A" Sp. z o.o., na podstawie art. 21 §1 pkt 1 i §3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. 2005r. nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz art. 4 ust. 1 pkt 5, art. 10 ust. 1 pkt 2, art. 76 §1, art. 80 ust.1 i ust. 2 pkt 2 oraz ust. 3 pkt 3, art. 81 ust. 1 oraz art. 82 ust. 3 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 roku - O podatku akcyzowym (Dz. U. z 2004r. nr 29, poz. 257 ze zm.) określił zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym w kwocie 6.453,00 zł z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu marki Mitsubishi L 200 o numerze nadwozia [...], pojemności silnika 2477 cm³ i roku produkcji 2008.

W uzasadnieniu decyzji wyjaśniono, że spółka "A" w dniu 25 lipca 2008 roku zakupiła na terytorium Niemiec i dokonała przemieszczenia na terytorium kraju samochodu marki Mitsubishi L 200 o numerze nadwozia [...], pojemności silnika 2477 cm³ i roku produkcji 2008. Samochód przeszedł (4 sierpnia 2008 roku) z wynikiem pozytywnym badanie techniczne, w którym rodzaj pojazdu oznaczono jako samochód ciężarowy. Spółka sprzedała przedmiotowy samochód, a w dniu 5 sierpnia 2008 roku nabywca pojazdu dokonał jego pierwszej rejestracji na terytorium kraju, jako samochodu ciężarowego.

W dniu 8 września 2010r. dokonano oględzin przedmiotowego samochodu, w wyniku których ustalono, że pojazd posiada nadwozie typu pic-up, obejmujące dwie oddzielne przestrzenie, zamkniętą kabinę do przewozu 5 osób a także powierzchnię do transportu towarów. Całość części pasażerskiej jest wyłożona tapicerką w sposób typowy dla aut osobowych, posiada podsufitkę, gumowe dywaniki. Wszystkie siedzenia są wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Auto wyposażone jest w klimatyzację, elektrycznie opuszczane szyby w przednich i tylnych drzwiach (opuszczanie tylnych szyb jest sterowane z tylnej kanapy), elektrycznie sterowane reflektory, obrotomierz, centralny zamek. Nadwozie posiada oświetlenie wewnętrzne, system audio wraz z głośnikami, nie posiada poduszek powietrznych. Samochód posiada napęd na cztery koła oraz odpowiednio wysoko zawieszone podwozie umożliwiające wykorzystanie jego właściwości do jazdy w terenie. Część ładunkowa wyłożona jest wykładziną gumową, posiada otwierana tylną klapę oraz zaczepy umożliwiające zamontowanie plandeki lub pokrywy. Według wyjaśnień pracownika firmy będącej właścicielem samochodu, od momentu zakupu w pojedzie nie dokonywano żadnych istotnych zamian w wyglądzie i wyposażeniu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00