Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 3 października 2012 r., sygn. I SA/Bk 252/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Sławomir Presnarowicz, Sędziowie sędzia WSA Jacek Pruszyński, sędzia WSA Wojciech Stachurski (spr.), Protokolant Beata Rusiecka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 26 września 2012 r. sprawy ze skargi M. W. "E." w Ł. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w B. z dnia [...] czerwca 2012 r., nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia samochodu osobowego oddala skargę.

Uzasadnienie

Pan M. W. prowadzący działalność pod nazwą E.

w Ł. (dalej określany również jako: Skarżący) wystąpił do Naczelnika Urzędu Celnego w Ł. o przeprowadzenie czynności sprawdzających polegających na sprawdzeniu zgodności oświadczenia o zakwalifikowaniu sprowadzonego przez niego z Niemiec samochodu marki V. T., VIN [...] jako samochód ciężarowy, ze stanem faktycznym.

Po przeprowadzeniu postępowania w tej sprawie Naczelnik Urzędu Celnego w Ł. wydaną z [...] lutego 2012 r. decyzją nr [...] określił Skarżącemu wysokość zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym

z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego przedmiotowego samochodu osobowego na kwotę 7.274,00 zł. Organ uznał, że przedmiotowy samochód należy zakwalifikować jako samochód osobowy, a nie jako samochód ciężarowy.

Decyzją z [...] czerwca 2012 r. nr [...] Dyrektor Izby Celnej w B. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego

w Ł. Organ odwoławczy stwierdził, że Skarżący dokonał nabycia wewnątrzwspólnotowego przedmiotowego pojazdu marki V., przeznaczonego zasadniczo do przewozu osób i sklasyfikowanego do kodu CN 8703. W związku z tym był on zobowiązany do uiszczenia podatku akcyzowego.

Zdaniem organu, pojazd został wyprodukowany jako samochód konstrukcyjnie zaprojektowany i wyposażony w standardowe nadwozie oraz wnętrze dedykowane właśnie do pełnienia zasadniczej funkcji przewozu osób. W toku postępowania ustalono, że pojazd został wyprodukowany jako posiadający 5 miejsc siedzących

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00