Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 28 czerwca 2012 r., sygn. II SA/Sz 190/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Grzegorz Jankowski, Sędziowie Sędzia WSA Maria Mysiak, Sędzia NSA Henryk Dolecki /spr./, Protokolant Katarzyna Skrzetuska-Gajos, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 14 czerwca 2012 r. sprawy ze skargi J. D. na decyzję Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie nadzoru sanitarnego oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] wydaną na podstawie art. 138 § 1 ust. 1 Kpa w związku z art. 12 ust. 2 pkt 1 oraz art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2011r., Nr 212,
poz. 1263) Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, po rozpoznaniu odwołania J.D. utrzymał w mocy decyzję Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego z dnia [...] nakazującą: 1) opracowanie dokumentacji oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy specjalisty ds. logistyki w terminie do [...] r., 2) przedłożenie do wglądu aktualnego pomiaru środowiskowego hałasu na stanowisku pracy operatora linii produkcyjnej do [...] r., 3) przedłożenie do wglądu aktualnego pomiaru środowiskowego hałasu na stanowisku pracy operatora wózka widłowego w terminie do [...] r., 4) przedłożenie do wglądu aktualnego pomiaru środowiskowego hałasu, pyłu i substancji chemicznych na stanowisku pracy [...] w terminie do [...] r., 5) przedłożenie do wglądu aktualnego pomiaru natężenia oświetlenia elektrycznego w pomieszczeniach pracy w terminie do [...], 6) zapewnienia znaków nakazujących stosowanie odpowiednich środków ochrony indywidualnej w terminie do [...] r.
Uzasadniając swoje stanowisko organ drugiej instancji wskazał, że w dniu
[...] r. pracownicy inspekcji sanitarnej przeprowadzili kontrolę w firmie R. J.D. położonej w [...] w zakresie przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne dotyczące higieny środowiska pracy, stwierdzone zaś nieprawidłowości zostały opisane w protokole kontroli Nr [...].