Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 10 maja 2012 r., sygn. VII SA/Wa 376/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tadeusz Nowak, , Sędzia WSA Mirosława Pindelska ( spr.), Sędzia WSA Elżbieta Zielińska-Śpiewak, Protokolant st. sekr. sąd. Joanna Piątek-Macugowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 maja 2012 r. sprawy ze skargi A. B. na decyzję Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w [...] z dnia [...] grudnia 2011 r. nr [...] w przedmiocie braku podstaw do stwierdzenia choroby zawodowej skargę oddala

Uzasadnienie

Sygnatura akt VII SA/Wa 376/12

UZASADNIENIE

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w [...] decyzją [...] na podstawie art. 104 § 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.) zw. dalej k.p.a., i art. 5 pkt 4a ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2011 r., nr 212, poz. 1263), po rozpoznaniu zgłoszenia choroby zawodowej u A. B. nie stwierdził choroby zawodowej - zespół wibracyjny - wymienionej w poz. 22 wykazu chorób zawodowych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie chorób zawodowych.

W uzasadnieniu decyzji wskazał, że w toku postępowania wyjaśniającego ustalił, że A. B. przez prawie 15 lat, podczas zatrudnienia w spółce "T." Sp. z o.o. Z w W. prowadziła tramwaje typu tj. 13N i 105N wyposażone w fotele bez podłokietników i bez amortyzacji.

W sierpniu i wrześniu 2003 r. Centralny Instytut Ochrony Pracy przeprowadził pomiary jednoczesnej ekspozycji na hałas i drgania na stanowisku motorniczego w różnych typach pojazdów, w wyniku których stwierdzono, że we wszystkich przebadanych typach tramwajów całkowita dzienna ekspozycja na drgania o działaniu ogólnym nie przekracza wartości uznanych w przepisach za dopuszczalne ze względu na ochronę zdrowia pracowników - średnia wartość dziennej ekspozycji na drgania o działaniu ogólnym wynosiła: 0,301 m/s2 w tramwajach typu 105N2k, 0,362 m/s2 w tramwajach typu 13N i 0,458 m/s2 w tramwajach typu 105Na, przy wartości dopuszczalnej równej 0,8 m/s2. W lipcu 2010 r. Oddział Laboratoryjny Higieny Pracy WSSE przeprowadził pomiary porównawcze drgań o charakterze ogólnym na stanowisku motorniczego w kabinach tramwajów 13N i 105N. Wartość pomiarów wyniosła: 0,33; 0,2; 0,22; 0,23 m/s2, co dało odpowiednio krotność NDN -0,4; 0,3; 0,3; 0,3.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00