Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 10 maja 2012 r., sygn. III SA/Lu 170/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Marek Zalewski, Sędziowie Sędzia WSA Jerzy Drwal, Sędzia SO del. Iwona Tchórzewska (sprawozdawca), Protokolant Stażysta Aleksandra Frączkiewicz, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 10 maja 2012 r. sprawy ze skargi G.H. na opinię L. Kuratora Oświaty . z dnia [...] lutego 2012 r. nr [...] w przedmiocie negatywnego zaopiniowania połączenia placówek oświatowych uchyla zaskarżoną opinię.

Uzasadnienie

Gmina H. w piśmie z dnia 2 lutego 2012 roku zwróciła się do Kuratora Oświaty o pozytywne zaopiniowanie projektu połączenia placówek oświatowych. W odpowiedzi na wniosek Gminy Kurator Oświaty w dniu [...] lutego 2012 roku, na podstawie art. 62 ust. 5b ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 roku Nr 256, poz. 2572 ze zm.), wydał negatywną opinię, nr [...], o projekcie połączenia w Zespół Szkół w S. Szkoły Podstawowej im. [...] w S. i Gimnazjum Publicznego im. [...] w S..

W uzasadnieniu Kurator wskazał, że opinia została wydana po zapoznaniu się przez organ z wnioskiem Gminy oraz dołączonymi do niego dokumentami: projektem uchwały Rady Gminy w H. w sprawie utworzenia, z dniem 1 września 2012 r., Zespołu Szkół w S., aktem założycielskim i statutem Zespołu oraz opiniami rad pedagogicznych łączonych szkół, a także opiniami związków zawodowych.

Kurator podał, że rady pedagogiczne obu szkół wyraziły negatywną opinię w sprawie połączenia ich placówek w zespół, powołując się na dotychczasową dobrą współpracę w korzystaniu ze wspólnych pomieszczeń: sali gimnastycznej, biblioteki, stołówki oraz wskazując, że dyrektorzy obu szkół współpracują ze sobą, racjonalnie gospodarują środkami finansowymi, wspólne zabiegają o środki na pomoce dydaktyczne i remonty. Bardzo ważnym czynnikiem przemawiającym za wydaniem negatywnej, zdaniem obu rad, opinii w sprawie łączenia obu placówek, są wypracowane przez wiele lat systemy pracy wychowawczej wynikającej ze specyfiki okresów rozwojowych dzieci i młodzieży, a także współpracy z rodzicami w tym zakresie. Wyrażając negatywną opinię w sprawie połączenia szkół rady rodziców podkreślały obawę o bezpieczeństwo dzieci, które dotychczas w swych szkołach mogły liczyć na pomoc i indywidualne traktowanie ich problemów związanych z dorastaniem oraz funkcjonowaniem w szkolnych społecznościach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00