Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 stycznia 2012 r., sygn. I SA/Wa 2137/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jolanta Dargas po rozpoznaniu w dniu 17 stycznia 2012 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym sprawy ze skargi A. O. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] sierpnia 2011 r., nr [...] w przedmiocie zasiłku celowego oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] sierpnia 2011 r., nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze w [...], po rozpoznaniu odwołania A. O., utrzymało w mocy decyzję Prezydenta [...] z dnia [...] kwietnia 2011 r., nr [...] odmawiającą przyznania pomocy finansowej w formie posiłków w stołówce "[...]".

Z uzasadnienia wskazanej decyzji Kolegium wynika, że Prezydent [...] decyzją z dnia [...] kwietnia 2011 r. odmówił A. O. przyznania pomocy w formie posiłków w stołówce "[...]". W uzasadnieniu swojego rozstrzygnięcia organ I instancji wskazał, że A. O. w dniu [...] kwietnia 2011 r. złożył wniosek o udzielenie pomocy jak wyżej. Na podstawie wywiadu środowiskowego z dnia 25 marca 2011 r. (zaktualizowanego w dniu 13 kwietnia 2011 r.) oraz zgromadzonej dokumentacji ustalono, iż wnioskodawca prowadzi samodzielne gospodarstwo domowe i uzyskuje dochód miesięczny w wysokości 808,00 zł, a zatem przekracza tzw. kryterium dochodowe uzasadniające ubieganie się o przyznanie pomocy finansowej (art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy o pomocy społecznej). Ponadto dochód wnioskodawcy przekracza również 150% kryterium dochodowego uprawniającego go do pomocy w formie nieodpłatnego dożywiania zgodnie z art. 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 grudnia 2005 r. o ustanowieniu programu wieloletniego "Pomoc państwa w zakresie dożywiania". Organ podniósł także, że korzystanie przez wnioskodawcę z bezpłatnych obiadów od 2005 r. do 31 marca 2011 r. nie powoduje automatycznego przedłużenia decyzji o przyznaniu obiadów, bowiem rozpoznając wniosek o udzielenie w/w pomocy organ stwierdził, iż sytuacja A. O. poprawiła się, gdyż wzrosła jego emerytura i przyznany mu został dodatek mieszkaniowy, a ponadto osoba z którą wnioskodawca mieszka partycypuje w kosztach utrzymania mieszkania i opłaca połowę rachunków. Nadto wnioskodawcy został zaproponowany pobyt dzienny w Ośrodku Wsparcia Seniorów, w którym mógłby otrzymywać dwa posiłki dziennie tj. śniadanie i obiad, jednakże w dniu 13 kwietnia 2011 r. wnioskodawca powiadomił pracownika socjalnego, że nie będzie uczęszczał na proponowane zajęcia do tego Ośrodka. Jednocześnie organ I instancji podniósł, iż zobligowany jest dzielić posiadane środki tak, aby z niezbędnej pomocy mogła skorzystać jak największa liczba osób ubiegających się o wsparcie. W pierwszej zaś kolejności muszą zostać wsparte osoby i rodziny, których dochody są poniżej kryterium dochodowego. W marcu złożono 338 wniosków na dożywianie, a średnia wysokość zasiłku wynosiła 194,42 zł, przy czym osoby te nie przekraczały 150% kryterium dochodowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00