Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 grudnia 2011 r., sygn. VI SA/Wa 1869/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Zbigniew Rudnicki Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Grzelak (spr.) Sędzia WSA Magdalena Maliszewska Protokolant ref. staż. Monika Piotrowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 grudnia 2011 r. sprawy ze skargi S. Sp. z o.o. z siedzibą w G. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2011 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] lipca 2011 r. Główny Inspektor Transportu Drogowego, na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 k.p.a. art. 13 ust. 1 pkt 2, art. 13g ust. 1 i ust. 1b pkt 1, art. 40c, art. 41 ust. 4 - ust. 6 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm.) oraz lp. 6 pkt 7 lit. d) i lit. e) załącznika nr 2 do wymienionej ustawy, art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (j.t. Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.), utrzymał w mocy decyzję z dnia [...] maja 2010 r. [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w [...] nakładająca na [...] Sp. z o.o. z siedzibą w G. karę pieniężną w kwocie 3000 zł za wykonywanie transportu pojazdem nienormatywnym.

Do powyższych rozstrzygnięć doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W dniu [...] marca 2010 r. na drodze powiatowej nr [...], na odcinku [...]-[...], na której dopuszczalny nacisk pojedynczej osi wynosi 8 t. zatrzymano do kontroli pojazd marki [...] o nr rejestracyjnym [...] z naczepą marki [...] o nr rejestracyjnym [...]. Powyższym zespołem pojazdów, kierowanym przez J. S., wykonywany był międzynarodowy przewóz rzeczy w imieniu i na rzecz [...] Sp. z o.o. z siedzibą w G. Pojazd poddano ważeniu przy pomocy nieautomatycznych wag przenośnych do pomiarów statycznych o nr fabrycznych [...] i [...]. W wyniku ważenia oraz pomiarów pojazdu stwierdzono, że nacisk na pojedynczej osi napędowej wynosił 10,19 t. i stanowił przekroczenie dopuszczalnych norm o 2,19 t. Przewoźnik nie miał zezwolenia na przejazd pojazdem nienormatywnym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00