Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 1 grudnia 2011 r., sygn. II SA/Po 766/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jolanta Szaniecka (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Barbara Drzazga Sędzia WSA Edyta Podrazik Protokolant st.sekr.sąd. Mariola Kaczmarek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 01 grudnia 2011 r. sprawy ze skargi A.K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu z dnia 08 czerwca 2011 r. nr [...] w przedmiocie zasiłku celowego; I. oddala skargę II. przyznaje adwokatowi J.K. od Skarbu Państwa (Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu) tytułem zwrotu kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej skarżącemu z urzędu, kwotę 295,20 zł (w tym 55,20 zł tytułem podatku od towarów i usług

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 8 czerwca 2011 r. nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Poznaniu utrzymało w mocy decyzję Burmistrza Miasta i Gminy W. z dnia 2 lutego 2011 r. nr [...], którą odmówiono A.K. przyznania pomocy w formie zasiłku na pokrycie kosztów zakupu części rowerowych oraz materiałów piśmienniczych.

Powyższe decyzje wydano w następującym stanie faktycznym.

Pismem z dnia 28 grudnia 2010 r. A.K. wystąpił do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Poznaniu (Filia Nowe Miasto) o przyznanie zasiłków celowych na zakup lekarstw (na styczeń 2011), wykupienie bonów na ciepłe posiłki, środków pieniężnych na wyżywienie, zakup środków czystości, usługi fryzjerskiej, butów na zimę, ciepłej kurtki i odzieży na zimę oraz rękawic, zakup części rowerowych oraz papieru A4 do pism urzędowych i kalki oraz nafty do lampy. Wskazując na potrzebę zakupu części rowerowych wnioskodawca wskazał, że bilet sieciowy komunikacji miejskiej kosztuje 81 zł na miesiąc, a i tak nie spełnia wszystkich potrzeb komunikacyjnych (k. 5 akt administracyjnych).

Następnie, dnia 29 grudnia 2010 r., pracownik socjalny Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu przeprowadził wywiad środowiskowych w miejscu zamieszkania A.K..

Postanowieniem z dnia 30 grudnia 2010 r. nr [...] Prezydent Miasta Poznania, działając na podstawie art. 65 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1071, ze zm.) przekazał wniosek A.K. Burmistrzowi Miasta i Gminy W. (Ośrodek Pomocy Społecznej we W.). Wyjaśnił, iż wnioskodawca przebywa obecnie w budynku gospodarczym sklepu na osiedlu Jagiellońskim w Poznaniu, który nie stanowi lokalu mieszkalnego w rozumieniu ustawy o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy. Zgodnie z art. 6 ust. 8 ustawy o pomocy społecznej osoby zamieszkujące w lokalu mieszkalnym w rozumieniu przepisów o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy i nie zameldowane na pobyt stały, w myśl przepisów o ewidencji ludności i dowodach osobistych, a także osoby zamieszkujące w lokalu mieszkalnym i zameldowane na pobyt stały w lokalu, w którym nie mają możliwości zamieszkania, to osoby posiadające status osoby bezdomnej. Mając to na uwadze Prezydent uznał, że w sprawie właściwość organu wyznacza art. 101 ust. 2 ustawy o pomocy społecznej, który stanowi, iż dla osoby bezdomnej właściwość miejscową organu ustala się według ostatniego miejsca zameldowania tej osoby na pobyt stały. Organ ustalił, że A.K. posiadał ostatnie miejsce zameldowania na pobyt stały we W..

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00