Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 29 grudnia 2011 r., sygn. II SA/Ol 924/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Adam Matuszak Sędziowie Sędzia WSA Beata Jezielska Sędzia WSA Bogusław Jażdżyk (spr.) Protokolant specjalista Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 grudnia 2011 r. sprawy ze skargi Wojewody Warmińsko-Mazurskiego na uchwałę Rady Miejskiej w Dobrym Mieście z dnia 16 czerwca 2011 r., nr XI/87/2011 w przedmiocie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości I. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały z dnia 16 czerwca 2011 r. nr XI/87/2011 w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych zabudowanych w drodze przetargu ograniczonego do właścicieli zabudowań; II. orzeka, że zaskarżona uchwała nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

Z przekazanych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt sprawy wynika, że pismem z dnia 12 października 2011r. Wojewoda Warmińsko-Mazurski wywiódł skargę na uchwałę nr XI/87/2011 z dnia 16 czerwca 2011r. Rady Miejskiej w Dobrym Mieście w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości gruntowych zabudowanych w drodze przetargu ograniczonego do właścicieli zabudowań. Skarżący wniósł o stwierdzenie nieważności rzeczonej uchwały.

W uzasadnieniu skargi podniesiono m.in., że Rada potraktowała przedmiotową uchwałę jako akt normatywny zawierający przepisy powszechnie obowiązujące

i określiła jej termin wejścia w życie w sposób wskazany w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych, tj. po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Tymczasem w ocenie strony skarżącej uchwała ta nie jest aktem normatywnym w rozumieniu art. 4 ust. 1 przywołanej ustawy, gdyż nie jest aktem wymienionym w art. 40 ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym. Niewątpliwie ma ona charakter indywidualny, a nie abstrakcyjny i dotyczy konkretnych osób. Ponadto żaden przepis obowiązującego prawa nie zawiera upoważnienia do stanowienia przez gminę aktów prawa miejscowego w zakresie regulacji kwestionowanej uchwały.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00