Wyrok WSA w Warszawie z dnia 16 listopada 2011 r., sygn. VI SA/Wa 1898/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Frąckiewicz Sędziowie Sędzia WSA Jolanta Królikowska-Przewłoka Sędzia WSA Waldemar Śledzik (spr.) Protokolant st. sekr. sąd. Jan Czarnacki po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 listopada 2011 r. sprawy ze skargi K. S.A. z siedzibą w S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2011 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z [...] lipca 2011 r., nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w całości w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (dalej "WITD")
z [...] maja 2011 r., którą nałożono na K. SA z siedzibą w S. (dalej też jako "spółka", "skarżąca", "strona") karę pieniężną w kwocie 25.900 złotych za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.
Jako podstawę prawną wydania decyzji WITD wskazał art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.) - dalej "Kpa.", art. 13 ust. 1 pkt 2, art. 13g ust. 1, art. 40c, ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm.) - dalej "udp.", art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.) - dalej "prd." oraz § 3 i § 5 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 ze zm.).
Podstawę faktyczną rozstrzygnięcia stanowiły okoliczności zatrzymania
w dniu [...] marca 2010 r. na drodze wojewódzkiej nr [...] w miejscowości W. pojazdu marki [...] o nr rej. [...] wraz z naczepą o nr rej. [...] kierowanego przez W. K. właściciela firmy transportowej "A.". Zespołem pojazdów wykonywany był transport drogowy drewna, tj. tarcicy, zgodnie
z okazanymi dokumentami oraz kontrolą ładowni pojazdu, a jego załadowcą była skarżąca spółka. Wskazany wyżej zespół pojazdów poddany został procesowi ważenia za pomocą przenośnych wag do pomiarów statycznych o numerach fabrycznych CH95197, CH953139. Ważenia dokonano na stanowisku kontrolnym wyposażonym w ławy fundamentowe, w obecności ww. kierowcy.