Wyrok WSA w Warszawie z dnia 7 listopada 2011 r., sygn. III SA/Wa 18/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Katarzyna Golat, Sędziowie Sędzia WSA Bożena Dziełak (sprawozdawca), Sędzia WSA Marek Krawczak, Protokolant ref. staż. Dorota Gaj-Mizerska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 listopada 2011 r. sprawy ze skargi A. P. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] października 2010 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za grudzień 2005 r. oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z [...] stycznia 2010 r. Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w L. ("Dyrektor UKS") orzekając w zakresie podatku od towarów i usług, określił Skarżącemu - A. P., prowadzącemu działalność gospodarczą pod firmą A. ("A."), kwotę podatku podlegającą wpłacie w związku z wykazaniem go w fakturze za grudzień 2005 r. w kwocie 81.400 zł.
Ustalono, że w ewidencji dostaw za grudzień 2005 r. Skarżący wykazał dostawy netto w kwocie 397.000 zł i podatek należny w kwocie 87.340 zł. W dokumentacji źródłowej zabezpieczonej przez Komendę Wojewódzką Policji w L. ("KWP") znajdowały się faktury dostaw na powyższe kwoty. Brakowało natomiast ewidencji nabyć, a jedynymi fakturami zakupu były faktury:
- Nr [...] z 29.12.2005 r. na kwotę 166.896 zł (w tym podatek 30.096 zł), wystawiona przez Biuro Konstrukcyjne W. W. ("BK W.W.") za wykonanie projektu wykonawczego (konstrukcja) Centrum C.;
- Nr [...] z 30.12.2005 r. na kwotę 24.400 zł (w tym podatek 4.400 zł), wystawiona przez Biuro Usług Projektowych P. S. ("BUP P.S.") za wykonanie projektu budowlanego architektury Centrum C., zgodnie z umową z 3 października 2005 r.
Wartości wykazane w tych fakturach nie miały potwierdzenia w dokumentach źródłowych i rzeczywistych operacjach gospodarczych.
Dyrektor UKS wyjaśnił, że 3 października 2005 r. Skarżący zawarł z B. sp. z o.o. w L. ("B. sp. z o.o.") umowę o usługi dotyczące Centrum C., obejmujące projekt budowlany i wykonawczy konstrukcji; projekt budowlany architektury z elementami projektu wykonawczego; koordynację współpracy zespołów branżowych; uzgodnienia projektu pod względem wymogów sanitarno-higienicznych, p.poż., bhp i audytu akustycznego; uczestnictwo w spotkaniach w W. i w L. dotyczących projektu. Wynagrodzenie określono na 415.000 zł netto plus VAT.