Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 14 wrzenia 2011 r., sygn. IV SA/Wa 1318/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Łukasz Krzycki, Sędziowie Sędzia WSA Alina Balicka, Sędzia WSA Aneta Dąbrowska (spr.), Protokolant st. ref. Marcin Lesner, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 września 2011 r. sprawy ze skargi P. S.A. z siedzibą w K. na decyzję Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia [...] czerwca 2011 r. nr [...] w przedmiocie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia - oddala skargę -

Uzasadnienie

Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska (dalej także jako: Dyrektor) decyzją z [...] czerwca 2011 r. - zaskarżoną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie przez P. S.A. w K. - uchylił decyzję Wojewody [...] z [...] grudnia 2006 r. o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. "Wielotorowa dwunapięciowa linia elektroenergetyczna [...] " i przekazał sprawę do ponownego rozpoznania przez organ I instancji.

Uzasadniając uchylenie zaskarżonej decyzji i przekazanie sprawy do ponownego rozpoznania organ odwoławczy m. in. podniósł, iż:

1) na etapie wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach rozpatrywane były dwa warianty realizacji inwestycji, tj. wariant zachodni i wschodni. Organ I instancji przychylił się do wariantu wschodniego wybranego przez inwestora, uwzględniając tym samym uzasadnienie wyboru przedstawione w raporcie o oddziaływaniu na środowisko. Wariant wschodni oddziaływuje na obszary sieci Natura 2000: G. w D., G., K. oraz L. Powołując treść art. 33 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r., Nr 151, poz. 1220, ze zm.) organ wskazał, iż przedmiotowa inwestycja jest przedsięwzięciem mogącym zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, zatem analiza oddziaływania na obszary sieci Natura 2000 wykonywana jest w ramach obligatoryjnej oceny oddziaływania na środowisko. W związku z powyższym raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko winien zawierać pełną analizę oddziaływania na przedmioty ochrony obszarów, integralność tych obszarów i spójność sieci Natura 2000. Konieczne jest również uzasadnienie zajętego stanowiska w kwestii możliwego oddziaływania przedsięwzięcia, które wystąpi na etapie realizacji, eksploatacji oraz likwidacji inwestycji. W 2009 r. do Komisji Wspólnot Europejskich zostały przekazane dwie propozycje obszarów mających znaczenie dla Wspólnoty, przez które przebiega trasa planowanej linii: K. oraz L. Aneks do raportu dla przedmiotowej inwestycji nie zawiera analizy wpływu planowanej inwestycji na ww obszary. Co prawda, w dacie wydawania decyzji I instancji obszary te nie były zamieszczone na tzw. Shadow List, ale z uwagi na fakt, że organ odwoławczy orzeka

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00