Orzeczenie
Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 29 wrzenia 2011 r., sygn. I SA/Go 674/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Alina Rzepecka Sędziowie Sędzia WSA Stefan Kowalczyk (spr.) Sędzia WSA Joanna Wierchowicz Protokolant st. sekr. sąd. Agnieszka Baczuń po rozpoznaniu w dniu 29 września 2011 r. na rozprawie sprawy ze skargi RP sp. z o.o. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie klasyfikacji taryfowej oddala skargę
Uzasadnienie
Skarżąca, RP spółka z ograniczoną odpowiedzialnością złożyła skargę na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...].07.2010 roku nr [...], utrzymującą w mocy decyzję Dyrektora Urzędu Celnego nr [...] z dnia [...].05.2001 roku wydanej w przedmiocie klasyfikacji celnej towaru.
Z akt sprawy wynika że :
Skarżąca, Spółka "RP" Sp. z o.o. w dniu [...].09. 1998 r. zgłosiła do objęcia procedurą dopuszczenia do obrotu nowe pojazdy samochodowe R do transportu towarowego zbudowanych na bazie nadwozia samochodu osobowego" (pola 31 SAD). W zgłoszeniu celnym towar zakwalifikowano do kodu 8704 31 91 1 taryfy celnej.
Decyzją z [...].10.2000 r. Dyrektor Urzędu Celnego uznał zgłoszenie celne za nieprawidłowe w zakresie ustalenia wartości celnej towaru.
Od tej decyzji Spółka wniosła odwołanie do Prezesa Głównego Urzędu Ceł, którzy uwzględniając ją decyzją z dnia [...].04.2001 roku uchylił zaskarżoną decyzję w całości i przekazał sprawę do ponownego rozpoznania.
Decyzją z [...].05.2001 r. Dyrektor Urzędu Celnego uznał zgłoszenie celne za nieprawidłowe stwierdzając, że błędne zadeklarowano: procedurę celną, opis towaru, klasyfikację taryfową, wartość celną towaru oraz kwotę długu celnego.
W ocenie organu pojazdy jako "pojazdy samochodowy osobowo - towarowy (...)" winny zostać zaklasyfikowane do kodu taryfy celnej 8703.22.19.0 i poddane procedurze celnej dopuszczenia do obrotu (symbol 4000) i podlegać stawce celnej wynoszącej 20%. Uznano, że o klasyfikacji taryfowej pojazdu decyduje jego rzeczywiste przeznaczenie, a w samochodach stanowiących przedmiot importu charakteru ich osobowego przeznaczenia nie zmieniło zamontowanie kratki oddzielającej przestrzeń bagażową.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right