Orzeczenie
Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 30 września 2011 r., sygn. III SA/Gl 320/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Brandys-Kmiecik, Sędziowie Sędzia WSA Marzanna Sałuda (spr.), Sędzia WSA Renata Siudyka, Protokolant St. sekr. sąd. Beata Mahlhofer, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 września 2011 r. przy udziale - sprawy ze skargi "A" sp. z o.o. w C. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] r. nr [...] Dyrektor Izby Skarbowej w K., utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w C. z dnia [...] r. nr [...] określającą nadwyżkę za miesiąc lipiec 2007r. podatku naliczonego nad podatkiem należnym do przeniesienia na miesiąc następny w wysokości [...] zł.
Dotychczasowy przebieg postępowania przedstawia się następująco:
Naczelnik Urzędu Skarbowego w C. decyzją z dnia [...] r. nr [...] określił za lipiec 2007r. nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny miesiąc w kwocie [...] zł oraz ustalił dodatkowe zobowiązanie podatkowe w kwocie [...] zł.
Pismem z dnia [...] r. strona wniosła odwołanie od ww. decyzji. Dyrektor Izby Skarbowej w K. decyzją z dnia [...] r. znak: [...] uchylił w całości zaskarżoną decyzję i przekazał sprawę organowi I instancji do ponownego rozpatrzenia.
W wyniku ponownego rozpatrzeniu sprawy Naczelnik Urzędu Skarbowego w C. decyzją z dnia [...] r. nr [...] określił Spółce za lipiec 2007r. nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia na następny miesiąc w tej samej wysokości tj. [...] zł.
W związku z odwołaniem strony z dnia [...] r. Dyrektor Izby Skarbowej w K. decyzją z dnia [...] r. znak: [...] uchylił w całości ww. decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w C. i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia.
Dyrektor Izby Skarbowej w K. zobowiązał organ I instancji do wyjaśnienia wszystkich kwestii związanych z przemieszczaniem na Węgry towarów opisanych w ww. fakturach należących do firmy "A". Organ II instancji wskazał, że należy uwzględnić wszelkie dowody świadczące o wykonaniu dostawy towarów i wykonaniu transportu przez przewoźnika - dokumenty firmy, które mogłyby odzwierciedlać przemieszczenie towarów w związku z wewnątrz wspólnotową dostawą towarów, w szczególności umowy zawarte w tym zakresie z firmą "A", ewidencję podatkową, księgową w tym: ewidencję kosztów transportu przewoźnika oraz ich rozliczenie, ewidencję magazynową, dokumenty przewozowe: listy przewozowe, karty pojazdów. Należało również odnieść się do stwierdzenia pełnomocnika, jakoby informacje o dostarczeniu towaru do odbiorcy (pokwitowanie) zatrzymał właśnie przewoźnik. Podatnik nie wskazał jakie konkretnie inne dokumenty (oprócz wymienionych listów przewozowych CMR) posiada przewoźnik, które dokumentują fakt przemieszczania towarów. Niemniej jednak zgodnie z art.42 ust. 11 pkt 4 ustawy o VAT każdy dokument wskazany przez podatnika należy uznać za dowód wraz z innymi dokumentami uprawniającymi do zastosowania dla dokonanej WDT stawki podatkowej w wysokości 0 %. Jednocześnie prezes Spółki "B" przy piśmie z dnia [...] r. złożył oświadczenie, iż towary opisane zakwestionowanymi fakturami zostały dostarczone odbiorcy węgierskiemu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right