Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 14 września 2011 r., sygn. I SA/Bd 404/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Leszek Kleczkowski Sędziowie: Sędzia WSA Halina Adamczewska-Wasilewicz (spr.) Sędzia WSA Dariusz Dudra Protokolant: Asystent sędziego Daniel Łuczon po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 14 września 2011 r. sprawy ze skargi P. S. A. w W. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w B. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy uwzględnienia zarzutów w postępowaniu egzekucyjnym oddala skargę

Uzasadnienie

I SA/Bd 404/11

UZASADNIENIE

Zaskarżonym postanowieniem Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Bydgoszczy utrzymało w mocy postanowienie Prezydenta Miasta B. z dnia [...] w sprawie nieuznania zarzutu wniesionego przez zobowiązanego - P. S.A. w W., w zakresie braku właściwości miejscowej organu egzekucyjnego. W uzasadnieniu zaskarżonego postanowienia Samorządowe Kolegium Odwoławcze podało, że Prezydent Miasta B. wystawił w dniu 16 lutego 2011 r. na P. S.A. w W. tytuł wykonawczy nr [...] dotyczący niezapłaconego podatku od nieruchomości. W dniu 15 marca 2011 r. spółka wniosła zarzuty w sprawie prowadzenia postępowania egzekucyjnego, opierając je na braku właściwości miejscowej organu egzekucyjnego, jakim jest Prezydent Miasta B. . Jako podstawę prawną zarzutów wskazała art. 33 pkt 9 ustawy z dnia

17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2005 r. Nr 229, poz. 1954 ze zm.) dalej zwaną u.p.e.a. Spółka zwróciła się o umorzenie prowadzonego postępowania na zasadzie art. 34 § 4 ww. ustawy.

Postanowieniem z dnia 29 marca 2011 r. Prezydent Miasta B. art. 22 § 2 i 4 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, zgodnie z którymi właściwość miejscową organu egzekucyjnego w egzekucji należności pieniężnych z praw majątkowych lub ruchomości ustala się według miejsca zamieszkania lub siedziby zobowiązanego, z zastrzeżeniem § 3, który stanowi, że jeżeli znany przed wszczęciem egzekucji majątek zobowiązanego lub większa jego część nie znajduje się na terenie działania organu egzekucyjnego ustalonego zgodnie z § 2, właściwość miejscową ustala się według miejsca położenia składników tego majątku. Organ zauważył, że

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00