Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 24 sierpnia 2011 r., sygn. III SA/Łd 660/11

 

Dnia 24 sierpnia 2011 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział III w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Ewa Alberciak Sędziowie Sędzia NSA Irena Krzemieniewska (spr.) Sędzia WSA Krzysztof Szczygielski Protokolant asystent sędziego Jarosław Moraczewski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 sierpnia 2011 roku sprawy ze skargi P. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania w podatku akcyzowym za luty 2005 roku oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...], nr [...], wydaną na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz.U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60 ze zm.) - dalej o.p., Dyrektor Izby Celnej w Ł. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego II w Ł. z dnia [...], nr [...] wydaną w przedmiocie określenia P. K. zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za miesiąc luty 2005 r., w kwocie 23.674,00 zł.

Powyższe rozstrzygnięcie wydane zostało w oparciu o następujący stan faktyczny i prawny.

W dniach od 12 października 2005 r. do 8 listopada 2005 r. pracownicy Urzędu Celnego II przeprowadzili kontrolę w firmie A. Ł., ul. B. (posiadającej filie w Ł. przy ul. C. oraz w G. przy ul. D.) w zakresie wywiązywania się z obowiązków podatkowych w akcyzie za okres od 1 stycznia 2005 r. do 31 sierpnia 2005 r.

Postanowieniami z dnia [...] wszczęto z urzędu postępowania podatkowe w sprawie określenia zobowiązania w podatku akcyzowym za poszczególne miesiące od stycznia do sierpnia 2005 r. W toku kontroli oraz prowadzonego postępowania podatkowego ustalono, że przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej była m.in. sprzedaż oleju opałowego zakupionego z preferencyjną stawką podatku akcyzowego. Z wyjaśnień i zeznań złożonych przez P. K. oraz P. D. - pracownika firmy wynika, że olej opałowy sprzedawano nie tylko na cele grzewcze, ale również do napędu samochodów. Powyższe potwierdziły również kontrole przeprowadzone przez pracowników Szczególnego Nadzoru Podatkowego Urzędu Celnego II w Ł. Sprzedaż dokumentowana była fakturami i paragonami. Kontrolowany przyznał, że nabywca często odmawiał wypisania oświadczenia i w takiej sytuacji nie rejestrował tej sprzedaży na kasie fiskalnej tylko dodawał tę sprzedaż do ilości zakupionej przez innego nabywcę. W rezultacie cała sprzedaż ma pokrycie w oświadczeniach nabywców. W toku kontroli sprawdzono kompletność oraz poprawność oświadczeń nabywców oleju opałowego dołączonych do faktur lub paragonów sprzedaży. Kontrola wykazała, że część oświadczeń nie zawierała kompletnych danych określonych w § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego. W odniesieniu do lutego 2005 r. organ I instancji stwierdził, że 10 oświadczeń nie zawierało nazwy miejscowości w adresie zamieszkania nabywcy, brak nr posesji oraz miejsca zainstalowania urządzenia grzewczego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00