Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 1 czerwca 2011 r., sygn. VII SA/Wa 727/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Leszek Kamiński, , Sędzia WSA Ewa Machlejd (spr.), Sędzia WSA Małgorzata Miron, Protokolant spec. Katarzyna Ławnik, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 1 czerwca 2011 r. sprawy ze skargi G. Sp. z o.o. w S. na decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] grudnia 2010r., znak [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na przebudowę zjazdu skargę oddala.

Uzasadnienie

Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad decyzją z dnia [...] października 2010 r. nr [...] na podstawie art. 29 ust. 1 i ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm.) i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.), zwanej dalej k.p.a. - po rozpatrzeniu wniosku G. Sp. z o.o. "o wydanie warunków przebudowy istniejącego włączenia stacji paliw płynnych w Iwoniczu w ciągu drogi krajowej nr [...] w km [...]" zlokalizowanego na działce nr ewid. [...] obręb nr [...] I. - własności Skarbu Państwa do istniejącej stacji paliw zlokalizowanej na działce nr ewid. [...] i [...] obręb nr [...] I. - nie zezwolił na przebudowę zjazdu polegającą na budowie dodatkowego pasa ruchu dla relacji lewoskrętnych zlokalizowanego na działce nr ewid. [...] obręb nr [...] I. - własności Skarbu Państwa.

W uzasadnieniu organ wskazał, że inwestor zwrócił się o wydanie warunków przebudowy istniejącego włączenia stacji paliw płynnych, aby przy wykonaniu dodatkowego pasa ruchu dla lewoskrętów oraz przebudowie pasa ruchu dla prawoskrętów i odpowiedniego oznakowania zostały polepszone warunki ruchu, tj. bezpieczeństwo i płynność ruchu drogowego. Proponowane rozwiązanie zostało przedstawione w koncepcji organizacji ruchu. Inwestor zadeklarował pełne pokrycie kosztów związanych z inwestycją oraz stwierdził, iż w chwili obecnej stacja paliw obsługuje wszystkie kierunki ruchu, tj. prawo i lewoskrętny z i na drogę nr 28. Stacja jest wyposażona w dwa jednokierunkowe zjazdy publiczne, wyposażone w dodatkowe pasy ruchu dla prawoskrętów z drogi głównej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00