Orzeczenie
Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 21 czerwca 2011 r., sygn. IV SAB/Gl 29/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym : Przewodniczący Sędzia NSA Tadeusz Michalik Sędziowie Sędzia WSA Stanisław Nitecki (spr.) Sędzia WSA Edyta Żarkiewicz-Kunicka Protokolant Paulina Kowalczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 czerwca 2011 r. sprawy ze skargi T. K. na bezczynność Rady Miasta R. w przedmiocie informacji publicznej oddala skargę
Uzasadnienie
T. K. pismem z dnia [...] r. wystąpił do Przewodniczącego Rady Miasta R. z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej poprzez udzielenie odpowiedzi na sformułowane w nim pytania. We wniosku tym wystąpił o udzielenie informacji w następującym zakresie : kto protokołował posiedzenie w dniu [...] i [...] r., czy posiedzenia są nagrywane, czy protokoły są zatwierdzane przez radnych, gdzie odbyły się wymienione powyżej posiedzenia i o której godzinie rozpoczęły się i zakończyły, którzy z radnych opuścili posiedzenie w dniu [...] r. nie uczestnicząc w głosowaniu nad wnioskiem radnego R. W., jakie były kwora na rozpoczęciu posiedzenia komisji, jak brzmiał formalnie wniosek radnego R. F., jaką formę uzyskał i do kogo został skierowany, jaka była reakcja komisji na propozycję R. F., jak brzmiał formalnie wniosek radnego R. W., w jakim brzmieniu został przyjęty projekt uchwały na posiedzeniu w dniu [...] r. z jakimi zmianami, przez kogo zaproponowanymi oraz jaki jest roczny plan działania komisji i dlaczego przekazane protokoły nie zostały podpisane przez wszystkich członków komisji zgodnie ze Statutem Miasta R., czy w związku z wyproszeniem dziennikarzy z posiedzenia komisji w dniu [...] r. wpłynęła do Rady jakaś skarga lub wniosek, a jeżeli tak to co to było, czy w związku z powyższym incydentem Przewodniczący Rady Miasta podjął jakieś działania zmierzające do uniknięcia takiej sytuacji w przyszłości oraz jakie jest stanowisko Przewodniczącego Rady Miasta w zakresie głosowania imiennego i publikowania protokołów z głosowania w Biuletynie Informacji Publicznej.