Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 12 maja 2011 r., sygn. III SA/Wa 2491/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dariusz Kurkiewicz, Sędziowie Sędzia WSA Paweł Groński, Sędzia WSA Barbara Kołodziejczak-Osetek (sprawozdawca), Protokolant specjalista Lidia Wasilewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 maja 2011 r. sprawy ze skargi S. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] czerwca 2010 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz S. Sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 457 zł (czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia 23 marca 2010 r. S. Sp. z o.o. z siedzibą w W. (dalej jako: "Skarżąca") zwróciła się do o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w kwestii dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania kopii faktur.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe. Skarżąca jest dystrybutorem towarów marki S. w Polsce oraz sprzedaje hurtowo towary marki S. swoim klientom na terenie całego kraju. W każdym miesiącu wystawia kilkanaście tysięcy samych faktur sprzedaży, nie licząc faktur korygujących, których liczba jest także znaczna co wynika z różnych okoliczności: rabatów, reklamacji, zwrotów towarów, itp. Skarżąca podkreśliła, iż zaledwie znikoma ilość klientów wyraziła zgodę na korzystanie z procedury elektronicznego przesyłania faktur. Oznacza to, że w każdym miesiącu Skarżąca sporządza, drukuje i wysyła kilkanaście tysięcy oryginałów faktur i faktur korygujących, zaś ich kopie w formie papierowej przechowywane są u Skarżącej. Biorąc pod uwagę długi okres przechowywania dokumentów, który ustalony został co do zasady na okres przedawnienia zobowiązania podatkowego, każdego roku przybywa jej kilkadziesiąt tysięcy dokumentów. Powoduje to olbrzymie problemy z ich przechowywaniem i właściwym segregowaniem oraz ochroną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00