Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 10 maja 2011 r., sygn. I SA/Rz 143/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący S. NSA Jacek Surmacz Sędziowie WSA Grzegorz Panek WSA Kazimierz Włoch /spr./ Protokolant ref.st. Joanna Migacz po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 10 maja 2011r. sprawy ze skargi "A" Spółka jawna w M. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] grudnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie długu celnego - oddala skargę -

Uzasadnienie

Decyzją z dnia (...) grudnia 2010r. (...) Dyrektor Izby Celnej po rozpatrzeniu odwołania spółki A. sp.j. z siedzibą w M. od decyzji Naczelnika Urzędu Celnego znak (...) z dnia 20 sierpnia 2010r., określającej kwotę prawnie należną wynikającą z długu celnego, w związku z dopuszczeniem do swobodnego obrotu samochodu osobowego marki Mazda CX-7, objętego zgłoszeniem celnym JDA SAD pozycja (...) z dnia 16 lipca 2007r. utrzymał w mocy decyzję I instancji.

W dniu 16 lipca 2007r. Spółka A złożyła zgłoszenie celne w Oddziale Celnym w M. zarejestrowane pod pozycją (...) o objęcie procedurą dopuszczenia do obrotu samochodu osobowego marki Mazda CX-7, rok produkcji 2007, o numerze nadwozia [...] importowanego z Kanady, deklarując wartość celną towaru na kwotę 19.734 PLN przyjętą na podstawie wartości transakcyjnej towaru - 7.000 USD - określonej na podstawie dołączonej do zgłoszenia umowy kupna-sprzedaży z dnia 2 maja 2007r. Tak określona wartość celna stanowiła następnie podstawę do dokonania obliczeń należności celno-podatkowych związanych z importem przedmiotowego samochodu.

Wraz ze zgłoszeniem celnym zgłaszający przedłożył m.in.:

umowę kupna-sprzedaży z dnia 02.05.2007 r.,

dokument "certificate of origin for a vehicle" z dnia 25.02.2007r.,

ocenę techniczną nr 597(M)2007 z dnia 16.07.2007 r. wraz z dokumentacją zdjęciową samochodu,

deklarację wartości celnej D. W. 1 z dnia 16.07.2007r.,

oświadczenie dotyczące dodatkowych kosztów ponoszonych w kraju.

Organ celny przyjął zgłoszenie celne jako odpowiadające wymogom formalnym określonym w art. 62 Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 2913/92 z dnia 12.10.1992r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny i po uiszczeniu należności celno-podatkowych zwolnił towar. Po zwolnieniu towaru organ przystąpił na podstawie art. 87 ust. 2 WKC, że do kontroli dokumentów i danych handlowych dotyczących operacji przywozu towaru, organ celny zwrócił uwagę na niezwykle niską wartość przedmiotowego pojazdu, w porównaniu do cen sprzedaży tego typu marek na amerykańskim rynku samochodowym, oraz ustalił, iż cena podobnego używanego pojazdu samochodowego w stanie nieuszkodzonym (tej samej marki, typu, rocznika) oferowana na rynku kanadyjskim wynosi od 18.500 USD do 31.000 USD, dla modeli o znacznie wyższym przebiegu (48.800 km i 25.000 km) niż przebieg samochodu będącego przedmiotem przywozu na obszar Wspólnoty. Przy czym największa liczba samochodów mieściła się w przedziale cenowym od 24.000 USD do 27.000 USD.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00