Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 kwietnia 2011 r., sygn. V SA/Wa 78/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Krystyna Madalińska - Urbaniak, Sędzia NSA - Piotr Piszczek (spr.), Sędzia WSA, - Michał Sowiński, Protokolant - st. sekr. sąd. Marcin Kwiatkowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 kwietnia 2011 r. sprawy ze skargi K. Sp. z o.o. w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia ... października 2010 r. nr ... w przedmiocie określenia niezaksięgowanych należności celnych i orzeczenia o retrospektywnym zaksięgowaniu oraz wezwanie do ich zapłaty; oddala skargę

Uzasadnienie

Zgłoszeniem celnym nr SAD [...] z dnia [...].09.2004 r. został objęty procedurą dopuszczenia do obrotu towar w postaci cywilnego statku powietrznego (o masie własnej nie przekraczającej 2000 kg [...] typu [...]).

Dla określenia kwoty długu celnego zastosowana została przez zgłaszającego, tj. przedstawiciela firmy A. Sp. z o.o. B.T. bez wymaganego do tego pisemnego zezwolenia, zerowa stawka cła przywozowego ze względu na ostateczne użycie towaru o szczególnym przeznaczeniu.

Stawka powyższa określona została dla pozycji 8802201000 Wspólnej Taryfy Celnej tj. rozporządzenia Rady (EWG) 2658/87 z dnia 23.07.1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256/87 z dnia 07.09.1987 r. z późn. zm.), obejmującej cywilne statki powietrzne z grupy samolotów i pozostałych statków powietrznych o masie własnej nie przekraczającej 2000 kg.

Powyższe zgłoszenie celne w oparciu z art. 71 ust. 1 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny zostało przyjęte przez organ celny, przy czym podstawę stosowania przepisów regulujących procedurę celną, którą objęty został przedmiotowy samolot stanowiły wyniki weryfikacji zgłoszenia polegające na rewizji zgodności rodzaju i numeru statku powietrznego z dokumentami handlowymi.

Ze względu na brak wskazanego wyżej zezwolenia, o którego wydanie w/w zgłaszający, ani nie wnioskował ani nie ubiegał się, organ administracyjny uznał, iż nastąpiło nieuprawnione zastosowanie zerowej stawki celnej. Postanowieniem z dnia [...].07.2007 r. organ celny wszczął zatem odpowiednie postępowanie mające na celu określenie w sposób prawidłowy powstałego długu celnego od przewozu wskazanego wyżej samolotu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00