Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 15 marca 2011 r., sygn. I SA/Kr 5/11

 

Sygn. akt I SA/Kr 5/11 | | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 15 marca 2011r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Grażyna Firek, Sędziowie: WSA Paweł Dąbek, WSA Bogusław Wolas (spr.), Protokolant: Iwona Sadowska - Białka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 marca 2011r., sprawy ze skargi "E" S.A. w O., na interpretację indywidualną Ministra Finansów, z dnia 9 września 2010r Nr [...], w przedmiocie podatku od towarów i usług, I. uchyla zaskarżoną interpretację, II. określa, iż zaskarżona interpretacja nie może być wykonana do chwili uprawomocnienia się wyroku, III. zasądza od Ministra Finansów na rzecz strony skarżącej koszty postępowania w kwocie 457 zł ( czterysta pięćdziesiąt siedem złotych)..

Uzasadnienie

"E" Spółka Akcyjna z siedzibą w O., dalej zwana "Spółką", zwróciła się do Dyrektora Izby Skarbowej, działającego z upoważnienia Ministra Finansów, z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania tym podatkiem dokonywanych przez Spółkę na rzecz obecnych lub potencjalnych klientów nieodpłatnych przekazań produktów i towarów.

Przedstawiając stan faktyczny wnioskodawca wskazał, że zajmuje się produkcją artykułów gospodarstwa domowego (naczynia emaliowane, pralki, wirówki). Obecnym i potencjalnym klientom, Spółka przekazuje produkty i towary na cele reprezentacyjne i reklamowe. Ma to związek z prowadzoną działalnością produkcyjną, handlową i występuje podczas spotkań biznesowych, targów handlowych i imprez fachowych. Ma to na celu rozszerzenie potencjalnego kręgu odbiorców produktów kojarzonych z marką, upowszechnienie wizerunku firmy, wiedzy o firmie i w efekcie w sposób oczywisty przekłada się na zwiększenie sprzedaży i umocnienie pozycji Spółki na rynku. Nieodpłatne przekazanie towarów i wyrobów Spółka dokumentuje fakturą wewnętrzną i rozlicza na ogólnych zasadach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00