Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 16 lutego 2011 r., sygn. II SA/Sz 884/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzena Iwankiewicz (spr.), Sędziowie Sędzia NSA Grzegorz Jankowski,, Sędzia NSA Mirosława Włodarczak-Siuda, Protokolant Aneta Kukla, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 2 lutego 2011 r. sprawy ze skargi Spółki A. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w S. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie nabycia prawa użytkowania wieczystego gruntu oraz prawa własności budynku oddala skargę

Uzasadnienie

Wnioskiem z dnia [...] Polskie Koleje Państwowe S.A. zwróciły się do Prezydenta Miasta [...] o wydanie decyzji stwierdzającej nieodpłatne nabycie z mocy prawa użytkowania wieczystego gruntu położonego na [...] stanowiącego we wstępnym projekcie podziału działki nr [...] działkę oznaczoną literą "[...]" oraz prawa własności budowli i urządzeń trwale związanych z tym gruntem.

PKP wskazały, że projektowana działka "[...]" o pow. [...] ha stanowi grunt zajęty pod infrastrukturę kolejową tj. czynną magistralną linię kolejową nr [...] i zabudowana jest budowlami i urządzeniami trwale z gruntem związanymi służącymi do prowadzenia ruchu kolejowego. Przy zakładaniu ewidencji gruntów popełniono błąd włączając teren oznaczony literą "[...]" do drogi. Zgodnie z § 9 ust. 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 29 marca 2001 w przypadku wzajemnego przecinania linii kolejowych i dróg publicznych, linia kolejowa dzieli drogę publiczną na odrębne działki ewidencyjne. Opisana linia kolejowa oraz pozostałe linie kolejowe na Pomorzu Zachodnim zostały przekazane po zakończeniu działań wojennych w zarząd przez władze radzieckie aktem z dnia 20 sierpnia 1945 r. jako mienie niemieckiego przedsiębiorstwa kolejowego. Z mocy ustawy z dnia 3 stycznia 1946 r. o przejęciu na własność Państwa podstawowych gałęzi gospodarki narodowej (Dz.U. Nr 3 poz. 17) i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych sporna działka z dniem 5 lutego 1946 r. stała się własnością Państwa i objęta zarządem i użytkowaniem Przedsiębiorstwa PKP.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00