Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 17 lutego 2011 r., sygn. II SA/Ke 40/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Beata Ziomek, Sędziowie Sędzia WSA Renata Detka (spr.), Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal, Protokolant Starszy sekretarz sądowy Monika Zielińska, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 17 lutego 2011 roku sprawy ze skargi A.P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie zasiłku celowego oddala skargę.

Uzasadnienie

II SA/Ke 40/11

UZASADNIENIE

Decyzją z dnia [...], Samorządowe Kolegium Odwoławcze

w Kielcach, po rozpatrzeniu odwołania A. P., utrzymało w mocy decyzję działającego z upoważnienia Burmistrza Miasta S. - Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w S. z dnia [...], w sprawie odmowy przyznania A. P. zasiłku celowego w wysokości 100 tys. zł na remont lub odbudowę budynku mieszkalnego położonego w S., przy ul. H., na działce o nr ew. 779.

Organ II instancji ustalił, że wnioskiem z dnia 5 lipca 2010r. A. P. zwrócił się do Ośrodka Pomocy Społecznej w S. o przyznanie zasiłku celowego na odbudowę lub remont opisanego wyżej budynku mieszkalnego, będącego jego współwłasnością z żoną Anną, który jak ustalono podczas przeprowadzonego w dniu 13 sierpnia 2010 r. wywiadu środowiskowego, został dwukrotnie zalany podczas powodzi.

SKO wskazało, że po uprzednim ustaleniu, iż A. P. wraz z żoną i czworgiem dzieci zamieszkuje w lokalu własnościowym przy ul. B. 11/53 w S. i są tam zameldowani na pobyt stały, organ I instancji wydał opisaną na wstępie decyzję i odmówił przyznania zasiłku celowego.

Odwołanie od powyższego rozstrzygnięcia złożył A. P. zarzucając,

że w piśmie z dnia 27 maja 2010 r. skierowanym do Wojewodów, Sekretarz Stanu wyjaśniając zasady przyznawania i wysokości pomocy, wskazał, że przesłanką uzyskania pomocy jest tytuł prawny do nieruchomości, która na skutek powodzi uległa zniszczeniu. W przekonaniu odwołującego się, organ I instancji celowo zawęża interpretację art. 40 ust. 2 i 3 ustawy o pomocy społecznej i pisma MSWiA, działając na niekorzyść takich osób jak skarżący. A. P. wskazał także, że wytyczne Ministerstwa pozostają w rażącej sprzeczności z przepisami regulującymi zasady przyznawania zasiłku celowego zawartymi w ustawie o pomocy społecznej,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00