Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 23 lutego 2011 r., sygn. I SA/Go 62/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krystyna Skowrońska - Pastuszko Sędziowie Sędzia WSA Stefan Kowalczyk Sędzia WSA Joanna Wierchowicz (spr.) Protokolant Starszy specjalista Damian Bronowicki po rozpoznaniu w dniu 23 lutego 2011 r. na rozprawie sprawy ze skargi RP sp. z o.o. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] r. nr [...]; [...] w przedmiocie klasyfikacji taryfowej oddala skargę

Uzasadnienie

I SA/Go 62/11

Uzasadnienie

[...] maja 1998r. "RP" Sp. z o.o. (dalej: skarżąca) zgłosiła do objęcia procedurą dopuszczenia do obrotu (po zakończeniu uszlachetniania biernego kratki działowej - procedura 4021) nowy samochód do transportu towarowego zbudowany na bazie nadwozia samochodu osobowego". W zgłoszeniu celnym towar zakwalifikowała do kodu 8704 31 91 1 taryfy celnej.

Decyzją z [...] marca 2001r. Urząd Celny uznał zgłoszenie celne za nieprawidłowe z uwagi na błędne zadeklarowaną: procedurę celną, opis towaru, klasyfikację taryfową, wartość celną towaru oraz kwotę długu celnego. W ocenie organu pojazd jako "pojazd samochodowy osobowo-towarowy (...)" winien zostać zaklasyfikowany do kodu taryfy celnej 8703.22.19.0 i poddany procedurze celnej dopuszczenia do obrotu (symbol 4000) i jako taki podlegać stawce celnej wynoszącej 20%. Uznano mianowicie, że o klasyfikacji taryfowej pojazdu decyduje jego rzeczywiste przeznaczenie. W samochodzie stanowiącym przedmiot importu, charakteru jego osobowego przeznaczenia nie zmieniło zamontowanie kratki oddzielającej przestrzeń bagażową.

Decyzja ta, w wyniku rozpoznania wniesionego od niej przez skarżącą spółkę odwołania, została utrzymana w mocy decyzją Prezesa Głównego Urzędu Ceł z [...] sierpnia 2001r., którą to decyzją skorygowano jedynie podstawę prawną rozstrzygnięcia.

Na decyzję Prezesa Głównego Urzędu Ceł z [...] sierpnia 2001r. spółka R wniosła skargę do ówczesnego Naczelnego Sądu Administracyjnego. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu wyrokiem z 18 marca 2005r. (3/I SA/Po 33494/01) decyzję tę uchylił. W uzasadnieniu stwierdził, że organy celne nie przeprowadziły dowodu z przedłożonego świadectwa homologacji, stanowiącego dokument urzędowy, stwierdzającego, że importowany samochód jest samochodem ciężarowym. Z zaskarżonej decyzji nie wynikało też by przeprowadziły kontrdowody podważające wiarygodność przedłożonego świadectwa homologacji. Doprowadziło to do wadliwego ustalenia stanu faktycznego w sprawie i mogło mieć istotny wpływ na wynik sprawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00