Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 14 stycznia 2011 r., sygn. I SA/Wr 1293/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Zbigniew Łoboda, Sędziowie Sędzia WSA Anetta Chołuj, Sędzia WSA Katarzyna Radom -sprawozdawca, Protokolant Aleksandra Słomian, po rozpoznaniu w dniu 14 stycznia 2011 r. w Wydziale I na rozprawie sprawy ze skargi: spółki "A." S.A. z siedzibą we W. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w P. działającego w imieniu Ministra Finansów z dnia 06 lipca 2010 r. nr [...] w przedmiocie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług: I. uchyla zaskarżoną interpretację, II. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu działającego w imieniu Ministra Finansów na rzecz skarżącej spółki "A." S.A. z siedzibą we W. kwotę 200 zł (dwieście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi jest dokonana w trybie art. 14 b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r., nr 8, poz. 60 ze zm.; zwana dalej O.p.) przez organ podatkowy interpretacja art. 106 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 ze zm.; zwana dalej u.p.t.u.) oraz przepisów wykonawczych do w/w ustawy, tj. § 19 i 21 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 212, poz. 1337 ze zm. dalej powoływane jako rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r.).

Odmienne stanowiska stron, prezentowane w odniesieniu do wykładni powołanych regulacji prawnych dotyczyły możliwych sposobów przechowywania kopii faktur VAT, a ściślej dopuszczalności przechowywania takich kopii w formie innej niż papierowa, tj. w postaci elektronicznej.

Przedstawiając stan faktyczny oraz własne stanowisko w sprawie skarżąca - spółka A S.A. podała, że w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w zakresie produkcji i sprzedaży cukru wystawia miesięcznie ok. 5.000-6.000 faktur sprzedaży oraz faktur korygujących. Dokumenty te obecnie spółka drukuje w dwóch egzemplarzach, tj. dla kontrahenta (oryginał) i dla siebie (kopia) na potrzeby prowadzonej dokumentacji księgowej, przechowywanie narastającej ilości ich kopii generuje dodatkowe koszty działalności wnioskodawcy. W celu oszczędności skarżąca zamierza zrezygnować z regularnego drukowania kopii faktur sprzedaży i drukować je jedynie na żądanie uprawnionych organów administracji podatkowej. Wskazując na powyższe wyjaśniła, że kopie faktur, zgodnie z wymogami prawa, będą przez nią przechowane w formie elektronicznej, w ramach funkcjonowania komputerowych systemów księgowych (ERP oraz Microsoft Dynamics AX). Opisując zasady funkcjonowania tych systemów spółka wskazała, że program ERP służy rejestracji sprzedaży towarów opodatkowanych podatkiem VAT w ten sposób, że po wystawieniu oryginału faktury dla kontrahenta system ten stale przechowuje jej kopię z możliwością wydruku w każdym czasie, z adnotacją "kopia". System księgowy Microsoft Dynamics AX uniemożliwia z kolei modyfikację treści faktury po jej wystawieniu i zaksięgowaniu, dzięki czemu rejestrowane w systemie

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00