Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 3 listopada 2010 r., sygn. I SA/Sz 679/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Kazimiera Sobocińska (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Nadzieja Karczmarczyk-Gawęcka, Sędzia WSA Anna Sokołowska, Protokolant Joanna Zienkowicz, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 20 października 2010 r. sprawy ze skargi "E." Spółka z o.o. z siedzibą w K. na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia [...] nr [...] w przedmiocie interpretacji przepisów prawa podatkowego uchyla zaskarżoną interpretację

Uzasadnienie

[...] wnioskiem z dnia 11 lipca 2008 r. zwróciła się do Dyrektora Izby Skarbowej w B działającego z upoważnienia Ministra Finansów, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych.

W przedmiotowym wniosku, Spółka wskazała, że prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży, serwisu oraz naprawy samochodów, w ramach której podpisała umowy z importerami samochodów, obejmujące rozbudowany system marż i bonusów z tytułu sprzedaży samochodów, części zamiennych oraz ubezpieczeń. W umowach tych określono, że bonusy będą przysługiwać m.in. za jakość świadczonych usług przez Dealera, jakość obsługi klienta, za realizację planu sprzedaży samochodów i części zamiennych. Wyjaśniono, że przedmiotowe bonusy przysługują Spółce za okresy kwartalne lub miesięczne, a ich wypłatę poprzedza informacja od podmiotu wypłacającego o osiąganych za dany okres wskaźnikach, wynikających z analizy realizacji zarówno elementów jakościowych, jak

i wartościowych oraz o wysokości premii. Spółka po otrzymaniu powyższej informacji, w okresie do dnia 20 następnego miesiąca wystawia fakturę, stanowiącą następnie podstawę wypłacanej premii.

Przedstawiając stan faktyczny Spółka zapytała, czy za datę powstania przychodu z tytułu wypłaconej premii powinna uznać ostatni dzień okresu, za jaki przysługuje premia i - w sytuacji gdy informacja wpływa po 20 dniu następnego miesiąca korygować rozliczenie podatkowe - zwiększając kwotę zaliczki. Czy też datą powstania przychodu jest data wystawionej faktury. Czy też na podstawie art. 12 ust. 3e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych za datę powstania przychodu należy uznać datę otrzymania przez Spółkę zapłaty.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00