Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 18 listopada 2010 r., sygn. II SA/Go 638/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Mirosław Trzecki Sędziowie Sędzia WSA Michał Ruszyński Sędzia WSA Aleksandra Wieczorek (spr.) Protokolant sekr. sąd Stanisława Maciejewska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 listopada 2010 r. sprawy ze skargi Wojewody na zarządzenie Prezydenta Miasta z dnia [...] r., nr [...] w sprawie szczegółowych zasad udzielania zezwoleń na umieszczanie urządzeń reklamowych i informacyjnych w pasach drogowych dróg publicznych I. stwierdza nieważność zaskarżonego zarządzenia , II. orzeka, że zarządzenie określone w punkcie I nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

Zarządzeniem nr [...] z dnia [...] kwietnia 2010 r. Prezydent Miasta ustalił szczegółowe zasady udzielania zezwoleń na umieszczanie urządzeń reklamowych i informacyjnych w pasach drogowych dróg publicznych. Zarządzenie zostało wydane w oparciu o art. 31 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, póz. 1591 ze zm. - dalej w skrócie u.s.g. ) oraz art. 39 ust. 3, art. 40 ust. 2 pkt 3 i art. 43 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity: Dz. u. z 2007 r., Nr 19, póz. 115 ze zm.) oraz z powołaniem przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U., Nr 140, póz. 1481). W zarządzeniu wskazano, iż zezwolenia na umieszczanie urządzeń reklamowych i informacyjnych w pasach drogowych dróg publicznych wydawane są na podstawie ustawy o drogach publicznych i rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (§ 1) oraz ustalono (§ 2), że urządzenia reklamowe i informacyjne nie mogą być umieszczane:

a) w skrajni drogowej, tj. przestrzeni ograniczonej liniami pionowymi w odległości 1,5 m od krawędzi jezdni oraz linią poziomą 4,7 m nad jezdnią;

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00