Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 7 października 2010 r., sygn. II SA/Sz 527/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Elżbieta Makowska, Sędziowie Sędzia WSA Barbara Gebel (spr.),, Sędzia WSA Arkadiusz Windak, Protokolant Krzysztof Chudy, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 7 października 2010r. sprawy ze skargi Dyrektora Urzędu Morskiego na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania odwoławczego oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] numer [...], Samorządowe Kolegium Odwoławcze [...], na podstawie art. 138 § 3 w związku z art. 28
i art. 126 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.), a także w zw. z art. 237 i art. 240 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.), w związku z odwołaniem Dyrektora Urzędu Morskiego
w [...] od decyzji Starosty [...] z dnia [...], nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania administracyjnego w sprawie sporządzenia i przedłożenia przeglądu ekologicznego dla stacji paliw płynnych nr [...], zlokalizowanej w [...], umorzyło postępowanie odwoławcze.
W uzasadnieniu powyższej decyzji Kolegium przedstawiło, iż decyzją administracyjną z dnia [...] znak: [...], Starosta [...] zobowiązał G.K., prowadzącego instalację będącą stacją paliw płynnych i korzystającego przy tym ze środowiska, do sporządzenia i przedłożenia przeglądu ekologicznego, w terminie do dnia [...], dla stacji płynnych nr [...], zlokalizowanej w [...], w szczególności miejsca magazynowania paliw, miejsca posadowienia odmierzaczy paliw wraz z obszarem przebiegu podziemnej infrastruktury technologicznej oraz dla "C" Sp.
z o.o. zlokalizowanej przy ul. [...], w szczególności miejsca, w których
w przeszłości znajdował się punkt odbioru olejów przepracowanych oraz terenu znajdującego się w promieniu 10 m od miejsca usytuowania odmierzacza oleju żeglugowego. Przegląd ekologiczny miał być podstawą do określenia działań niezbędnych do przeciwdziałania negatywnemu oddziaływaniu na środowisko prowadzonej instalacji. Organ wskazując na określony zakres przeglądu wskazał też na konieczność uwzględnienia wymogów określonych w przepisie art. 238 ustawy Prawo ochrony środowiska.