Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 24 września 2010 r., sygn. III SA/Wa 582/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Maciej Kurasz (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Krystyna Kleiber, Sędzia WSA Alojzy Skrodzki, Protokolant Anna Kurdej, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 września 2010 r. sprawy ze skargi C. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. z dnia [...] grudnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie określenia zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym za poszczególne miesiące 2004 r. oddala skargę

Uzasadnienie

1. Na podstawie przedłożonych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie przez Dyrektora Izby Celnej w W. akt sprawy Sąd analizował następujący stan faktyczny i prawny: pismem z dnia 4 grudnia 2008 r. spółka z o.o. "C." (dalej: "Spółka", "Skarżąca", "Strona") na podstawie przepisów art. 75 § 2 pkt 1 lit. a) w związku z art. 73 § 2 pkt 2 oraz art. 76 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm. dalej: "ustawa Ord. pod."), wystąpiła do Naczelnika Urzędu Celnego [...] w W. z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w podatku akcyzowym za okres od maja do grudnia 2004 r. z tytułu dokonanych w tym okresie nabyć wewnątrzwspólnotowych olejów smarowych, płynów hydraulicznych, olejów przekładniowych, pozostałych olejów smarowych. Ponadto Spółka wniosła o stwierdzenie nadpłaty w wysokości odsetek, które zostały w jej ocenie nienależnie wpłacone w dniu 27 września 2007 r. od nieterminowo zapłaconego nienależnego podatku akcyzowego za wyżej wymieniony okres, (karta akt administracyjnych nr 1375-1384). W swoim wniosku Skarżąca wskazała, że sprzedawane przez nią towary w postaci olejów silnikowych, smarowych olei sprężarkowych, smarowych olej turbinowych, płynów hydraulicznych, oraz innych olejów, smarów i preparatów nie były i nie są przeznaczone do używania jako paliwa silnikowe lub oleje opałowe. Także klienci Spólki nie używali wyżej wymienionych towarów jako paliw silnikowych lub olej opałowych. Na potwierdzenie zasadności wniosku o stwierdzenie nadpłaty w podatku akcyzowym Skarżąca przywołała postanowienia Dyrektywy Rady UE 2003/96/WE, która reguluje zharmonizowany system opodatkowania podatkiem akcyzowym wyrobów energetycznych. W ocenie Spółki Polska nie implementowała w sposób należyty do ustawy o podatku akcyzowym rozwiązań wskazanych w ww. Dyrektywie. W związku z powyższym pierwszeństwo przed polskim przepisami podatkowymi winny mieć normy unijne. Tym samym zdaniem Skarżącej w oparciu o przepisy wspólnotowe zasadne było nie opodatkowanie sprzedawanych przez nią produktów smarowo-olejowych podatkiem akcyzowym. W toku trwającego postępowania Skarżąca przy piśmie z dnia 2 lutego 2009 r. oraz 16 marca 2009 r. przedłożył: kserokopie faktur zakupu towarów będących podstawą do sporządzenia deklaracji AKC - U za okres od maja 2004 r. do grudnia 2004 r., rejestry VAT oraz rejestry nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych za okres od maja 2004r. do grudnia 2004 r., uzupełnione korekty deklaracji AKC - U złożone przy wniosku o stwierdzenie nadpłaty za okres od maja do grudnia 2004 r. wraz z informacjami obejmującymi nazwę i ilość wyrobów, symbol CN wyrobu z jednoczesnym wskazaniem, iż skoro w stosunku do towarów dystrybuowanych przez Spółkę nie mają zastosowania jakiekolwiek stawki podatku akcyzowego, to tym samym kwota podatku wynosi 0 zł. (karta akt adm. nr 1387, 1404 - 1406).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00