Orzeczenie
Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 22 września 2010 r., sygn. I SA/Go 805/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Stefan Kowalczyk (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Anna Juszczyk-Wiśniewska Sędzia WSA Barbara Rennert Protokolant Asystent sędziego Katarzyna Kołodziej-Kobierowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 września 2010 r. sprawy ze skargi RP sp. z o.o. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie klasyfikacji taryfowej oddala skargę
Uzasadnienie
Skarżąca RP spółka z ograniczoną odpowiedzialnością złożyła skargę na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] czerwca 2010 roku nr [...], uchylającą decyzję
Dyrektora Urzędu Celnego nr [...] z dnia [...] kwietnia 2001 roku co do podstawy prawnej decyzji określonej jako § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19.12.1997 roku sprawie ceł na towary przywożone z zagranicy i orzekającej co do tej podstawy, a w pozostałej części utrzymującej ją w mocy
Z akt sprawy wynika że :
Skarżąca Spółka "RP" Sp. z o.o. [...] lutego 1999 r. zgłosiła do procedury dopuszczenia do obrotu (po zakończeniu uszlachetniania biernego kratki działowej - procedura 4021) trzy nowe pojazdy samochodowe do transportu towarowego zbudowanych na bazie nadwozia samochodu osobowego" (pola 31 SAD). W zgłoszeniu celnym towar zakwalifikowano do kodu 8704 31 91 1 taryfy celnej.
Postanowieniem z [...] października 1999 r. Dyrektor Urzędu Celnego z urzędu wszczął postępowanie celne, celem ustalenia prawidłowego kodu PCN oraz kwoty wynikającej z długu celnego.
Decyzją z [...] kwietnia 2001 r. Dyrektor Urzędu Celnego uznał zgłoszenie celne za nieprawidłowe stwierdzając, że błędne zadeklarowano: procedurę celną, opis towaru, klasyfikację taryfową, wartość celną towaru oraz kwotę długu celnego.
W ocenie organu pojazdy jako "pojazdy samochodowe osobowo - towarowe (...)" winny zostać zaklasyfikowane do kodu taryfy celnej 8703.22.19.0 i poddane procedurze celnej dopuszczenia do obrotu (symbol 4000). Uznano mianowicie, że o klasyfikacji taryfowej pojazdu decyduje jego rzeczywiste przeznaczenie, a w samochodach stanowiących przedmiot importu charakteru ich osobowego przeznaczenia nie zmieniło zamontowanie kratki oddzielającej przestrzeń bagażową.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right