Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 9 września 2010 r., sygn. III SA/Gd 297/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Elżbieta Kowalik- Grzanka ( spr. ) Sędziowie: Sędzia NSA Anna Orłowska Sędzia WSA Alina Dominiak Protokolant Starszy sekretarz sądowy Hanna Tarnawska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 września 2010 r. sprawy ze skargi "A" Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ż. na decyzję Dyrektora Izby Celnej [...] z dnia 29 kwietnia 2010 r., nr [...] w przedmiocie stanowiska wierzyciela w kwestii złożenia zarzutów na prowadzenie postępowania egzekucyjnego oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 13 listopada 2009 r. Naczelnik Urzędu Celnego określił "A" Spółce z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Ż. należności celne oraz podatkowe.

W dniu 4 stycznia 2010 r. w związku z niezapłaceniem cła, cła antydumpingowego ostatecznego oraz odsetek od przedmiotowych świadczeń wystawione zostały trzy tytuły wykonawcze, tj. [...], [...] oraz [...], z kwotami należności głównych odpowiednio: 10.126 zł, 118.225 zł i 30.118 zł.

W dniu 9 lutego 2010 r. do Izby Celnej wpłynęły zarzuty pełnomocnika strony.

W zarzutach dotyczących tytułów wykonawczych odnoszących się do cła i cła antydumpingowego podniesiono niedopuszczalność egzekucji administracyjnej w związku z wadliwością tytułów wykonawczych polegającą na naruszeniu art. 27 § 1 pkt 3 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji poprzez niepodanie w tytułach wykonawczych podstawy prawnej obowiązków podlegających egzekucji.

Nadto wniesiono o umorzenie postępowania egzekucyjnego w częściach prowadzonych na podstawie tytułów [...] i [...].

W ocenie wnoszącego zarzuty w podstawie prawnej obowiązków podlegających egzekucji organ powinien był wskazać rozporządzenie Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiające Wspólnotowy Kodeks Celny a nie ustawę - Prawo celne i decyzję z dnia 13 listopada 2009 r. Co więcej, podstawą egzekucji administracyjnej stała się decyzja nieostateczna, która została przez spółkę zakwestionowana w drodze odwołania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00