Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 sierpnia 2010 r., sygn. VI SA/Wa 807/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Henryka Lewandowska-Kuraszkiewicz Sędziowie Sędzia WSA Zbigniew Rudnicki Sędzia WSA Pamela Kuraś-Dębecka (spr.) Protokolant Jan Czarnacki po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 sierpnia 2010 r. sprawy ze skargi G. z siedzibą w F., W. na decyzję Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia [...] grudnia 2009 r. nr [...] w przedmiocie sprzeciwu od decyzji udzielającej prawo ochronne na znak towarowy oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie decyzją z [...] grudnia 2009 r. Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej oddalił sprzeciw zgłoszony przez G. z siedzibą w W. (dalej jako: wnosząca sprzeciw lub skarżąca) wobec udzielenia na rzecz S. P. (dalej jako: uprawniony lub uczestnik postępowania) prawa ochronnego na słowny znak towarowy GUCIO R-X (dalej jako: sporny znak), przeznaczony do oznaczania towarów i/lub usług wymienionych w załączniku klasyfikacji nicejskiej 25 - obuwie dziecięce.

Do powyższego rozstrzygnięcia doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym.

Decyzją z [...] stycznia 2007 r. Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej udzielił na rzecz uprawnionego prawo ochronne na sporny znak.

Wobec powyższego wniesiono na podstawie art. 246 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - Prawo własności przemysłowej (Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1117), dalej jako: p.w.p., sprzeciw. W uzasadnieniu wnosząca sprzeciw dowodząc renomy znaku GUCCI podała, że jest właścicielem sklepów, w których sprzedawana jest wysokiej jakości odzież i obuwie, w tym także obuwie dla dzieci. Klientami tych sklepów są znane i wpływowe osoby. Podkreśliła, że od połowy XX wieku jej towary marki GUCCI kojarzone są z najwyższą jakością i luksusem - znak GUCCI stał się swoistym "certyfikatem jakości". Wskazując na wyjątkowość towarów oznaczonych jej znakiem podała, że w. dom mody Gucci skupia czołowych, światowych projektantów mody przez co ma niebagatelny wpływ na trendy w modzie światowej. W konsekwencji tego towary sygnowane tym znakiem pojawiają się w licznych programach telewizyjnych i pismach dotyczących mody, a także podczas pokazów mody. Dowodząc istnienia ryzyka wprowadzenia odbiorców w błąd, a tym samym naruszenia art. 132 ust. 2 pkt 2 p.w.p. podała, że jest uprawniona z rejestracji:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00