Wyrok WSA w Łodzi z dnia 7 lipca 2010 r., sygn. III SA/Łd 21/10
Dnia 7 lipca 2010 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Monika Krzyżaniak Sędziowie Sędzia NSA Janusz Nowacki (spr.) Sędzia WSA Krzysztof Szczygielski Protokolant Asystent sędziego Dominika Trella po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 lipca 2010 roku sprawy ze skargi I. C. i K. C. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy wyrażenia zgody na lokalizację i wykonanie zjazdu publicznego 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ł. solidarnie na rzecz I. C. i K. C. kwotę 200,- (dwieście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...], nr [...] Zarząd Powiatu [...] na podstawie art. 29 ust. 1, 3 i 5, art. 29a ust. 1 pkt 2, art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2007 r., Nr 19, poz. 115 ze zm.) w związku z § 55 ust. 1 pkt 4 oraz § 77 i § 78 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki wodnej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 43, poz. 430) oraz art. 104 k.p.a. odmówił I. Cz. wyrażenia zgody na lokalizację i wykonanie zjazdu publicznego z drogi powiatowej Nr [...] E. (ul. P. ul. S. ) - K. - S. (ul. N. - ul. J.) w ul. J. w miejscowości S. Gmina O. do działki oznaczonej nr ewidencyjnym [...]. W uzasadnieniu decyzji organ administracji podniósł, iż w dniu 23 kwietnia 2009 roku wystąpił do Powiatowej Komisji do Spraw Zarządzania Ruchem w Powiecie [...] o wydanie opinii dotyczącej lokalizacji projektowanego zjazdu. W piśmie z dnia 21 maja 2009 roku, stanowiącym odpowiedź na zapytanie organu, Powiatowa Komisja do Spraw Zarządzania Ruchem w Powiecie [...] wskazała, iż w świetle przepisów ustawy o drogach publicznych usytuowanie planowanego zjazdu w obrębie zatoki autobusowej jest niedozwolone. Lokalizacja projektowanego zjazdu, usytuowanego wprost do zatoki autobusowej stanowiłaby bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa dla osób korzystających z przystanku, jak i dla pozostałych uczestników ruchu drogowego.