Wyrok WSA w Lublinie z dnia 11 czerwca 2010 r., sygn. I SA/Lu 207/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Halina Chitrosz (sprawozdawca), Sędziowie WSA Wojciech Kręcisz,, NSA Anna Kwiatek, Protokolant Stażysta Bartłomiej Pastucha, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 11 czerwca 2010 r. sprawy ze skargi "A" SA w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie opłaty paliwowej - oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia 8 stycznia 2010 r., nr [...], Dyrektor Izby Celnej, na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. Nr 8 z 2005 r., poz. 60 ze zmianami), art. 37h, art. 37j ust. 1 pkt. 2, art. 37k ust. 1, art. 371 ust. 1, art. 37m - ustawy z dnia 27 października 1994r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (tekst jednolity: Dz. U. Nr 256 z 2004r., poz. 2571 ze zmianami), po rozpatrzeniu odwołania "A" w W. od decyzji Naczelnika Urzędu Celnego z dnia 7 października 2009r., Nr [...] określającej kwotę opłaty paliwowej - utrzymał w mocy rozstrzygnięcie organu I instancji.
W jej uzasadnieniu wskazano, że w dniu 29 listopada 2007r. według dokumentu SAD Nr [...] objęto procedurą dopuszczenia do obrotu sprowadzony z Białorusi olej napędowy do silników klasyfikowany do kodu TARIC 2710 19 41 00. Do zgłoszenia celnego strona załączyła m.in. fakturę, deklarację elementów dotyczących wartości celnej D.W.1, oświadczenie, zgodnie z którym olej napędowy określony kodem CN 2710 19 41 będzie przeznaczony na cele trakcyjne oraz do urządzeń niewymienionych w art. 2 pkt 31 ustawy prawo o ruchu drogowym. W związku z powyższym nie zadeklarowano w zgłoszeniu celnym kwoty opłaty paliwowej.
Od decyzji określającej kwotę opłaty paliwowej, "A" w W. złożyła odwołanie. Wnosząc o jej uchylenie w całości i umorzenie postępowania zarzuciła naruszenie:
- art. 37h ust.1 w związku z ust. 2 i 3 ustawy z dnia 27 października 1994r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2571 ze zm.) w związku z art. 2 pkt 31 Prawa o ruchu drogowym poprzez uznanie, iż importowane paliwo i wykorzystane do celów trakcyjnych oraz do urządzeń niewymienionych w art. 2 pkt 31 prawa o ruchu drogowym podlega opłacie paliwowej;