Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 27 maja 2010 r., sygn. III SA/Łd 594/09

 

Dnia 27 maja 2010 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Janusz Nowacki Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Łuczyńska (spr.) Sędzia WSA Krzysztof Szczygielski Protokolant asystent sędziego Anna Łuczyńska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 maja 2010 roku sprawy ze skargi R. W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Ł. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie zatrzymania prawa jazdy oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...], znak: [...] Prezydent Miasta Ł. na podstawie art. 138 ust. 1 pkt 1 i 2 w związku z art. 135 ust. 1 lit. g ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku - Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz.U. z 2005r. Nr 108 poz. 908 ze zm.) art. 104 k.p.a. oraz art. 11 pkt 2 Dyrektywy 2006/126/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 roku, (Dz.U. UE. L. 2006. 403.18) zatrzymał R. W. niemieckie prawo jazdy kategorii CBA nr [...] wydane w dniu [...]. W uzasadnieniu decyzji, organ I instancji wskazał, że przedmiotowa decyzja jest konsekwencją przekroczenia przez R. W. 24 punktów karnych za naruszenie przepisów ruchu drogowego. Powołując zaś treść art. 11 ust. 2 ww Dyrektywy, zgodnie z którym organ normalnego zamieszkania posiadacza prawa jazdy wydanego przez inne państwo członkowskie jest uprawniony do stosowania własnych przepisów krajowych w zakresie ograniczenia, zawieszenia, cofania lub unieważnienia uprawnień do kierowania pojazdami i ewentualnie dokonania w tym celu wymiany prawa jazdy, stwierdzono, że Prezydent Miasta Ł. jest właściwy do zatrzymania R. W. jego niemieckiego prawa jazdy. Organ stwierdził po analizie dokumentów, że z uwagi na fakt, że strona nie ma stałego miejsca zamieszkania na terenie Niemiec jego normalnym miejscem zamieszkania w rozumieniu Dyrektywy, a więc przez co najmniej 185 dni w każdym roku jest Ł., ul. Z. 17 m. 14.

Od powyższej decyzji R. W. złożył odwołanie, w którym zarzucając błąd w ustaleniach faktycznych oraz naruszenie art. 77 § 1 k.p.a. wskazał, iż miejscem jego stałego pobytu, w którym koncentruje swoje centrum życiowe jest: K. E. Z. R. 30, 15517 F./S. w N. Podkreślił, iż wskazany przez organ adres zamieszkania w Ł. przy ul. Z. 17 m 14 jest miejscem zamieszkania matki, a okoliczność zameldowania pod tym adresem wynika tylko i wyłącznie z faktu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie kraju, a jego pobyty w Polsce wiążą się wyłącznie z prowadzoną działalnością gospodarczą i nie przekraczają łącznie 185 dni w ciągu roku. Wniósł o zwrot dokumentu prawa jazdy względnie przesłanie akt sprawy organowi właściwemu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00