Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 17 maja 2010 r., sygn. I SA/Bd 209/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Urszula Wiśniewska (spr.) Sędziowie: sędzia WSA Halina Adamczewska-Wasilewicz sędzia WSA Ewa Kruppik - Świetlicka Protokolant: starszy sekretarz sądowy Marcin Frydrych po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 28 kwietnia 2010 r. sprawy ze skargi I. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w T. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego oddala skargę

Uzasadnienie

W dniu [...] listopada 2008 r. I. K. złożył w Oddziale Celnym

w [...] deklarację uproszczoną nabycia wewnątrzwspólnotowego AKC-U, zarejestrowaną w systemie ZEFIR pod nr [...], dla samochodu osobowego marki [...], rok produkcji 2006, zakupionego za kwotę [...] EUR. Zadeklarowano kwotę [...] zł podatku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego. Do deklaracji strona dołączyła fakturę nr [...]

z dnia [...] października 2008 r., włoski dowód rejestracyjny nr [...] oraz wycenę nr [...] z dnia [...] listopada 2008 r. Organ podatkowy wezwał stronę do uzupełnienia opinii technicznej nr [...] o określenie procentowego stopnia uszkodzenia pojazdu oraz wyjaśnienie zastosowania korekty pojazd powypadkowy. W odpowiedzi strona przedstawiła wyjaśnienie rzeczoznawcy z dnia [...] listopada 2008 r., w którym dokonano przedmiotowej wyceny.

Naczelnik Urzędu Celnego w [...] nie uznał uzasadnienia zastosowania powyższych korekt przedstawionego we wspomnianym piśmie, albowiem przy ustalaniu podstawy opodatkowania nie mogą być brane pod uwagę koszty części zamiennych

i koszty napraw pojazdu. Wysokość cen części zamiennych i poniesionych kosztów naprawy, robocizny a więc nakładów naprawczych, w ocenie organu, w żaden sposób nie są możliwe do jednoznacznego zweryfikowania i określenia. Zdaniem organu

I instancji, dla celów podatkowych istotne jest ustalenie wartości nieuszkodzonej części pojazdu będącego przedmiotem opodatkowania. Stąd stwierdzenie rzeczoznawcy, iż procentowy stopień uszkodzeń pojazdu jest wyznaczany poprzez określenie stosunku kosztu naprawy pojazdu do jego wartości w stanie uszkodzonym, jest w ocenie Naczelnika Urzędu Celnego w [...] błędne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00