Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 4 marca 2010 r., sygn. III SA/Wr 588/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marcin Miemiec, Sędziowie Sędzia NSA Sędzia WSA Józef Kremis, Małgorzata Malinowska-Grakowicz (sprawozdawca), , Protokolant Katarzyna Dziok, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 4 marca 2010 r. sprawy ze skargi T. S. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zmiany zezwolenia na przewóz osób oddala skargę.
Uzasadnienie
Po rozpatrzeniu zażalenia T. S., prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą: "A" T. S., na postanowienie Starosty W. z [...] r. nr [...] w części dotyczącej odmowy uzgodnienia zmiany zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na trasie W. - S. poprzez wprowadzenie dodatkowych przystanków autobusowych na terenie miasta W., Samorządowe Kolegium Odwoławcze utrzymało w mocy zaskarżone postanowienie.
W uzasadnieniu postanowienia organ II instancji przedstawił dotychczasowy tok postępowania w sprawie. Marszałek Województwa D. wystąpił do Starosty W. o uzgodnienie zmiany zezwolenia w zakresie przebiegu linii komunikacyjnej przez powiat W. na linii komunikacyjnej W. - S. - W., przesyłając proponowany rozkład jazdy, aktualny rozkład jazdy, kserokopię wniosku o zmianę zezwolenia złożonego przez przewoźnika "A" T. S. Starosta W. wystąpił do Dyrektora Zarządu Dróg i Komunikacji w W. o zajęcie stanowiska w sprawie zmiany przedmiotowego zezwolenia. Dyrektor Zarządu Dróg i Komunikacji pozytywnie zaopiniował zmianę zezwolenia polegającą na wprowadzeniu dodatkowych przystanków autobusowych na terenie miasta W. na ulicy [...] (jako przystanku ostatniego na terenie W. w kierunku S.) oraz na ulicy [...] (jako pierwszego przystanku na terenie W. w kierunku [...] W.) oraz negatywnie zaopiniował zaproponowane zmiany polegające na wprowadzeniu dodatkowych przystanków autobusowych na terenie W. w kierunku S. na ul. [...], ul. [...], ul. [...], ul. [...], ul. [...], ul [...] (określony w projekcie rozkładu jazdy jako ul. [...]), ul. [...], w kierunku W., [...] na: ul. [...], ul. [...] (ul. [...]), ul. [...], ul. [...], ul. [...], ul. [...], ul. [...], ul. [...], ul. [...], ul. [...], ul. [...].