Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 11 marca 2010 r., sygn. VI SA/Wa 2110/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Urszula Wilk Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Bosakirska (spr.) Sędzia WSA Olga Żurawska-Matusiak Protokolant Monika Bodzan po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 marca 2010 r. sprawy ze skargi A. S.A. z siedzibą w W. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] października 2009 r. nr [...] w przedmiocie nakazu zaprzestania prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktów leczniczych oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] października 2009 r. nr [...] Główny Inspektor Farmaceutyczny utrzymał w mocy swoją własną decyzję z dnia [...] września 2009 r. nakazującą wydawcy dziennika [...] - A. S.A. z siedzibą w W. natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktów leczniczych [...] i [...].

Do wydania tej decyzji doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym.

W dodatku do [...] pt. "[...]" z dnia [...] czerwca 2009 r. na str. 22, w dziale zatytułowanym "W skrócie" znalazły się krótkie teksty poświęcone produktom leczniczym [...] i [...] zawierające informacje o zastosowaniu tych leków w określonych schorzeniach oraz pouczenie o konieczności zapoznania się z ulotką przed ich użyciem.

Główny Inspektor Farmaceutyczny zwrócił się redaktora do naczelnego [...]z zapytaniem, czy te materiały reklamowe zostały zamieszczone na zlecenie podmiotu odpowiedzialnego.

A. S.A. - wydawca "[...]j" - w korespondencji z organem wyjaśniła, że wskazane teksty nie są reklamą, a jedynie informacją. A. S.A. powołując się na art. 52 ust.1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (t.j. Dz.U. nr 45 z 2008 r. poz. 271 z późn. zmianami, dalej cytowana jako Pr.Farm.) podniosła, że reklamą produktu leczniczego jest działalność polegająca na informowaniu lub zachęcaniu do stosowania produktu leczniczego mająca na celu zwiększenie liczby przepisywanych recept, dostarczania, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych. Wskazany tekst jest materiałem redakcyjnym i może dotyczyć dowolnie wybranego tematu, także leków. Celem tekstu była wyłącznie informacja, nie zaś reklama produktów leczniczych. Teksty zawierają wyłącznie opis podstawowych cech leków i nie można uznać, że nakłaniają czytelników do ich stosowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00