Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 24 marca 2010 r., sygn. II SA/Sz 63/10

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Gebel (spr.), Sędziowie Sędzia NSA Grzegorz Jankowski,, Sędzia NSA Iwona Tomaszewska, Protokolant Joanna Białas-Gołąb, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 24 marca 2010r. sprawy ze skargi J. W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie środowiskowych uwarunkowań realizacji przedsięwzięcia I uchyla zaskarżoną decyzję, II stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do dnia uprawomocnienia się wyroku, III zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącej J. W. kwotę [...] złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Decyzją administracyjną z dnia [...] nr [...] Prezydent Miasta [...], działając na podstawie art. 71, art. 75 ust. 1, art. 84 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko ( DZ.U. Nr199, poz.1227 z późn.zm. ), zwanej dalej " ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku", stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia pod nazwą: "Zmiana sposobu użytkowania budynku magazynowo - garażowego na trzystanowiskowy warsztat mechaniki samochodowej przy ul. [...]".

Decyzja wydana została na wniosek S. i M. R., z dnia [...], po ponownie przeprowadzonym postępowaniu, wskutek uchylenia decyzją Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...], decyzji Prezydenta Miasta [...] i przekazania sprawy do ponownego rozpatrzenia, z zaleceniem zbadania dopuszczalnego poziomu hałasu emitowanego przez zakład na tereny sąsiedniej zabudowy mieszkaniowej. W realizacji powyższego zalecenia, wobec braku obowiązującego dla rozpatrywanego obszaru miejscowego planu zagospodarowania terenu, celem ustalenia rodzaju zabudowy otaczającej działkę inwestycyjną, przeprowadzona została wizja lokalna, która potwierdziła, że tereny działek sąsiadujących z warsztatem wykorzystywane są na funkcje budynków mieszkalnych jednorodzinnych, w zabudowie wolnostojącej z garażami dwuboksowymi lub budynków mieszkalnych w zabudowie bliźniaczej oraz dz. nr [...] bez zabudowy. W oparciu o art. 114 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska organ uznał, że dopuszczalne poziomy hałasu dla przedmiotowego przedsięwzięcia ustalone zostają jak dla przeważającego rodzaju terenu, tj. terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i wynoszą 50dB.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00