Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 3 lutego 2010 r., sygn. II SA/Bd 998/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Jerzy Bortkiewicz Sędziowie: Sędzia WSA Małgorzata Włodarska Sędzia WSA Elżbieta Piechowiak (spr.) Protokolant Katarzyna Kloska po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 3 lutego 2010r. sprawy ze skargi K. Ś. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w B. z dnia [...] września 2009 r. nr SKO-[...] w przedmiocie uwarunkowań środowiskowych zgody na realizację przedsięwzięcia oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia[...] Nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze w [...] po rozpatrzeniu odwołania K. Ś. utrzymało w mocy decyzję Wójta Gminy [...] z dnia [...] roku, nr[...], znak:[...], określającą środowiskowe uwarunkowania na realizację przedsięwzięcia pod nazwą: "odbudowa obiektu warsztatu stolarskiego na terenie działki nr [...] przy ul. [...], gm. [...]";

Jako materialnoprawną podstawę wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia organy obu instancji wskazały art. 46 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( t.j. Dz. U. z 2008 r., Nr 25, poz. 150 ze zm.), który to przepis na mocy art. 153 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227) ma zastosowanie w niniejszej sprawie jako wszczętej przed dniem wejścia w życie w/w ustawy.

Samorządowe Kolegium Odwoławcze podzieliło motywy, jakimi kierował się Wójt Gminy [...] rozważając dopuszczalność wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach planowanego przedsięwzięcia. Na podstawie akt sprawy, w szczególności raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko sporządzonego w toku postępowania administracyjnego ustalono, że inwestycja objęta wnioskiem została zakwalifikowana w myśl § 3 ust. l pkt 46 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257, poz. 2573 ze zm.), do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, dla którego sporządzenie raportu może być wymagane. W związku z tym na podstawie art. 51 ust. 3 pkt l i 2 ustawy Prawo ochrony środowiska, organ I instancji zwrócił się do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego i Starosty [...] o opinię w sprawie sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Wobec opinii o braku konieczności opracowania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla powyższego przedsięwzięcia inwestycyjnego Wójt Gminy [...] wydał postanowienie z dnia [...] r., w którym stwierdził, że dla planowanej inwestycji nie ma potrzeby sporządzenia raportu. Na skutek zażalenia na to postanowienie złożonego przez K. Ś. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w [...] uchyliło zaskarżone postanowienie i przekazało sprawę do ponownego rozpatrzenia organowi pierwszej instancji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00