Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 16 grudnia 2009 r., sygn. I SA/Ol 756/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tadeusz Piskozub, Sędziowie Sędzia WSA Ryszard Maliszewski (spr.), Sędzia NSA Włodzimierz Kędzierski, Protokolant Lidia Wachowska, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 16 grudnia 2009 r., sprawy ze skargi M. Ł. na informację Warmińsko - Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S. A. z dnia "[...]" Nr "[...]" w przedmiocie oceny wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007 - 2013 I) Stwierdza, że ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i przekazuje sprawę Warmińsko - Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S. A. do ponownego rozpatrzenia, II) Zasądza od Warmińsko - Mazurskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S. A. na rzecz skarżącej 200 zł (dwieście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego

Uzasadnienie

ISA/OI 756/09

Uzasadnienie

M. Ł. wniosła skargę na ocenę "[...]- Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w przedmiocie wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury 2007-2013.

Skarżąca złożyła w dniu 22 maja wniosek o dofinansowanie projektu pt. "zwiększenie konkurencyjności handlowej firmy A w L. poprzez dywersyfikację prowadzonej działalności - budowa obiektów handlowych i salonu oświetlenia", nr referencyjny "[...]-. W tabeli D-4 wniosku, w części "Wydatki kwalifikowane" Wnioskodawczyni wymieniła trzy kategorie kosztu: roboty budowlano-montażowe, zarządzanie projektem, promocja projektu.

Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. powiadomiła wnioskodawczynię, że wniosek nie przeszedł pozytywnej oceny formalnej. W piśmie skierowanym do skarżącej wskazano, że zgodnie z wytycznymi w sprawie kwalifikowalności wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego wydatki związane z zarządem, wynagrodzeniem i zarządzaniem projektem są, co do zasady, wydatkami niekwalifikowanymi. Wydatki na zarządzanie projektem mogą być uznane za kwalifikowane jedynie w zakresie dotyczącym audytu zewnętrznego w przypadku kiedy Wnioskodawca jest zobowiązany do jego przeprowadzenia, a więc w przypadku osi priorytetowej "Przedsiębiorczość", gdy całkowita wartość projektu lub realizowanych łącznie projektów przekracza 8.000.000 zł., do wysokości 8% całkowitych wydatków kwalifikowanych w ramach projektu. Sytuacja taka nie ma miejsca w przypadku niniejszego projektu. Odnośnie wydatku "promocja projektu" zaznaczyła, iż promocja projektu jest obowiązkowym elementem każdego projektu, zgodnie z dokumentem: "Obowiązki Beneficjentów" w zakresie prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej do konkursu 01/09/1.1.9" i nie należy jej traktować jako odrębnego wydatku inwestycyjnego w ramach projektu. Wyspecyfikowanie tej kategorii wydatku wynika wyłącznie z limitu kosztowemu jakiemu podlega. W związku z tym jedyną kategorię kosztu w wydatkach kwalifikowanych projektu stanowią "Roboty budowlano-montażowe" - te zaś, stosownie do zapisu pkt. 14.1 mogą zostać uznane za kwalifikowalne pod warunkiem, że " że są niezbędne do prawidłowej realizacji i osiągnięcia celów projektu i nie są jedynym kosztem kwalifikowanym projektu". W konkluzji stwierdzono, że projekt nie spełnia warunku określonego w pkt. 14.1 Wytycznych w sprawie kwalifikowalności wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 do konkursu 01/09/1.1.9. i tym samym nie może być zakwalifikowany do dofinansowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00