Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 25 listopada 2009 r., sygn. VI SA/Wa 1208/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Wdowiak Sędziowie Sędzia WSA Ewa Marcinkowska Sędzia WSA Halina Emilia Święcicka (spr.) Protokolant Aneta Stefaniak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 listopada 2009 r. sprawy ze skargi D. M. i T. M. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] maja 2009 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] maja 2009 r. nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2008 r. nr [...] nakładającą na D. M. i T. M. prowadzących działalność gospodarczą pod nazwą "T." s.c. karę pieniężną za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.

Do wydania powyższych decyzji doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym:

W dniu [...] lipca 2008 r. przy ul. B. w G., drodze powiatowej, inspektorzy transportu drogowego przeprowadzili kontrolę pojazdu członowego składającego się z dwuosiowego pojazdu samochodowego marki [...] o nr rej. [...]i trzyosiowej naczepy marki [...] o nr rej. [...]. Pojazd prowadził kierowca S. S.. Kontrolowanym pojazdem wykonywany był przejazd w ramach transportu drogowego rzeczy na trasie [...]. Zgodnie z okazanym dokumentem przewożona była masa asfaltowa o wadze 27,5 t. Pojazd członowy został skierowany na punkt kontroli w miejscowości [...], przy drodze krajowej nr [...] celem dokonania ważenia w miejscu legalizowanym. W wyniku dokonanego ważenia, po uwzględnieniu błędów i tolerancji, ustalono iż nacisk potrójnej osi naczepy wyniósł 27,78 t. Dokonano także pomiaru odległości pomiędzy osiami składowymi potrójnej osi naczepy i stwierdzono, że odległość pomiędzy osiami wynosi 1,32 m i 1,31 m. Ze względu na fakt, że ul. B. w G. jest drogą powiatową o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 ton, a w przypadku potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi większej niż 1,3 m i nie większej niż 1,4 m. dopuszczalna jest maksymalna suma nacisków osi do 21 t, a kierowca pojazdu podczas kontroli nie okazał zezwolenia, o którym mowa w art. 64 ust. ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchy drogowym, stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego nacisku o 5,98 t. Kierowca podpisał protokół kontroli bez uwag.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00