Orzeczenie
Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 4 listopada 2009 r., sygn. I SA/Po 825/09
Użycie przedmiotowych samochodów osobowych do testów na korozję i crash-testów ma miejsce właśnie na potrzeby prowadzonej przez skarżącą Spółkę działalności gospodarczej (w rozumieniu art. 100 ust. 5 pkt 9 u.p.a.), skoro wyniki tych testów mogą przyczynić się do wytwarzania aut o coraz wyższej jakości, a to z kolei może mieć przełożenie na zwiększenie produkcji firmy i sprzedaż.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Bejgerowska (spr.) Sędziowie WSA Maciej Jaśniewicz WSA Karol Pawlicki Protokolant st.sekr.sąd. Urszula Kosowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 04 listopada 2009 r. sprawy ze skargi [...] sp. z o.o. w P. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...], nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę. /-/ K.Pawlicki /-/ M.Bejgerowska /-/ M.Jaśniewicz
Uzasadnienie
Dyrektor Izby Skarbowej w P., działając jako organ upoważniony do wydania interpretacji w imieniu Ministra Finansów, na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005 r., Nr 8, poz. 60 ze zm. - dalej w skrócie: "O.p.") stwierdził, w interpretacji indywidualnej z dnia [...] , nr [...], że stanowisko Spółki z o. o. [...] przedstawione we wniosku jest nieprawidłowe.
W uzasadnieniu powyższej interpretacji wskazano, że w dniu [...] do organu wpłynął wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania samochodów osobowych. W powyższym wniosku podatnik przedstawił stan faktyczny, z którego wynika, że Spółka [...] prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji samochodów ciężarowych oraz osobowych. Od dnia 1 marca 2009 r. będzie zlecała przeprowadzanie odpłatnych testów technicznych produkowanych przez nią samochodów wyspecjalizowanym jednostkom z Grupy [...] i spoza grupy, głównie testów na korozje oraz crash - testów. Wyniki przeprowadzanych testów będą miały wpływ na poprawę jakości produkowanych przez wnioskodawcę samochodów. Większość testów na zlecenie Spółki będzie przeprowadzana poza terytorium Polski, ale niektóre testy będą prowadzone też w Polsce. Przekazane do przeprowadzenia testów samochody nie będą zwracane wnioskodawcy po ich zakończeniu, ze względu na fakt, iż pojazdy te nie nadają się do jakiegokolwiek dalszego wykorzystania, a koszty ich powrotnego transportu znacznie przekraczałyby wartość złomu, który stanowią. Spółka będzie dokonywała dostawy wyprodukowanych przez nią samochodów przeznaczonych do testów poza terytorium kraju oraz na terytorium kraju.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right