Orzeczenie
Wyrok WSA w Krakowie z dnia 14 października 2009 r., sygn. III SA/Kr 236/09
Niezgodny z przepisami prawa procesowego lub ustrojowego skład kolegialnego organu administracji powoduje, iż decyzję administracyjną wydaną przez taki skład organu, należy uznać za wydaną z rażącym naruszeniem prawa ( art. 156 § 1 pkt 2 k.p.a).
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym:
Przewodniczący Sędzia NSA Piotr Lechowski (spr.)
Sędziowie WSA Elżbieta Kremer WSA Halina Jakubiec
Protokolant Agnieszka Sotnicka
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 października 2009 r. ze skargi J. Z. na decyzję Kuratora Oświaty z dnia 31.12.2008 r. nr [...] w przedmiocie nauczania indywidualnego stwierdza nieważność zaskarżonej decyzji oraz nieważność utrzymanego nią w mocy orzeczenia zespołu orzekającego przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr [...] z dnia [...] 2008 r. nr [...]
Uzasadnienie
Kurator Oświaty, decyzją z dnia 31 grudnia 2008 r. nr [...] po rozpatrzeniu odwołania J. Z. działającej jako przedstawiciel ustawowy ucznia A. Z., od orzeczenia Zespołu Orzekającego Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr [...] z dnia [...] 2008 roku nr [...] stwierdzającego, że nie zachodzi potrzeba nauczania indywidualnego, utrzymał w mocy zaskarżone orzeczenie.
Przedmiotowa decyzja została wydana na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku- Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.), art. 71b ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).
W uzasadnieniu swojej decyzji Kurator Oświaty poczynił następujące ustalenia faktyczne i prawne.
J. Z. matka upośledzonego w stopniu umiarkowanym A. Z. ucznia klasy V Szkoły Podstawowej Specjalnej złożyła w dniu 10 września 2008r., do Zespołu Orzekającego przy Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej nr [...] wniosek o wydanie orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dla syna A. Z., na terenie Szkoły Podstawowej w K., uzasadniając go niezadowalającym stanem zdrowia chłopca oraz trudnościami w realizacji szkolnych wymagań programowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right