Orzeczenie
Wyrok WSA w Kielcach z dnia 27 sierpnia 2009 r., sygn. II SA/Ke 404/09
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal, Sędziowie Sędzia WSA Jacek Kuza, Sędzia WSA Beata Ziomek (spr.), Protokolant Asystent sędziego Sergiusz Leydo, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 27 sierpnia 2009r. sprawy ze skargi Gminy na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji dotyczącej zmiany organizacji ruchu drogowego oddala skargę.
Uzasadnienie
Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzją z dnia [...] znak: [...] po ponownym rozpatrzeniu wniosku Gminy Miejskiej na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 kpa utrzymało w mocy własną decyzję z dnia [...] znak: [...] odmawiającą wszczęcia postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] w przedmiocie uchylenia w całości decyzji Starosty z dnia [...] i orzeczenia w to miejsce o wprowadzeniu zmian w projekcie stałej organizacji ruchu w obrębie Starego Miasta polegających na uwzględnieniu potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez wyeliminowanie ograniczenia ruchu pojazdów osób niepełnosprawnych.
W motywach rozstrzygnięcia organ nadzoru podniósł, że Gmina zwróciła się o stwierdzenie nieważności decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] jako wydanej bez podstawy prawnej i z rażącym naruszeniem prawa tj. z przyczyn wymienionych w art. 156 § 1 pkt 2 kpa. We wniosku wskazano, że bez podstawy prawnej została podjęta decyzja Starosty, albowiem przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem nie przewidują wydawania decyzji w kwestiach wprowadzania bądź zmiany organizacji ruchu. Podniesiono, że wbrew § 4 cyt. rozporządzenia Kolegium uznało inicjatora postępowania odwoławczego Z. P. za stronę postępowania w sprawie zmiany projektu organizacji ruchu. Nadto Gmina przywołując orzecznictwo sądów administracyjnych wskazała, że posiada interes prawny w żądaniu stwierdzenia nieważności tej decyzji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right