Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 16 lipca 2009 r., sygn. VI SA/Wa 768/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Olga Żurawska- Matusiak (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Pamela Kuraś - Dębecka Sędzia WSA Grażyna Śliwińska Protokolant Agnieszka Gajewiak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 lipca 2009 r. sprawy ze skargi H. L. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lutego 2009 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z [...] lutego 2009 r. Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w całości w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z [...] lipca 2008 r., którą nałożono na H. L., prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą T. w W. (dalej jako skarżący) karę pieniężną w kwocie 19.600 złotych, za przejazd pojazdem nienormatywnym.

Do powyższych rozstrzygnięć doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym.

[...] maja 2008 r. w Z., na drodze wojewódzkiej nr [...], gdzie dopuszczalny jest ruch pojazdów o naciskach osi do 8 t. - dla pojedynczej osi napędowej, natomiast dla potrójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi większej niż 1,3 m i nie większej niż 1,4 m dopuszczalna jest maksymalna suma nacisków osi do 21,8 t., dokonano kontroli ciągnika marki l. o nr rej. [...] wraz z naczepą marki N. o nr rej. [...] (dalej jako zespół pojazdów), kierowanego przez K. T. W wyniku ważenia, dokonanego przenośnymi wagami do pomiarów statycznych, których świadectwa legalizacji znajdują się w aktach administracyjnych sprawy, stwierdzono -po odjęciu 200 kg oraz 2 % z pomiaru nacisków wszystkich osi, że zespół pojazdów był nienormatywny, a przewoźnik nie posiadał wymaganego zezwolenia na przejazd takim zespołem pojazdów po ww. drodze. Naruszono dopuszczalne normy: przy nacisku 10,14 t. na pojedynczej osi napędowej dopuszczalny nacisk został przekroczony o 2,1 t.; nacisk 27,5 t. na potrójnej osi spowodował przekroczenie dopuszczalnej normy o 5,7 t., a łączna masa zespołu pojazdów (DMC) wynosząca 45,02 t. stanowi przekroczenie o 5,02 t. Powyższe stało się podstawą do nałożenia na skarżącego przez organ I instancji ww. kary pieniężnej, któremu to rozstrzygnięciu nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Na karę tą złożyło się: 3.000 złotych za przekroczenie nacisku dla pojedynczej osi napędowej, 16.000 złotych za przekroczenie nacisku dla potrójnej osi i 600 złotych za przekroczenie DMC.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00