Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 29 maja 2009 r., sygn. I SA/Łd 173/09

 

Dnia 29 maja 2009 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział I w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Bogdan Lubiński (spr.), Sędziowie Sędzia NSA Bogusław Klimowicz,, Sędzia WSA Paweł Kowalski, Protokolant Tomasz Furmanek, po rozpoznaniu w dniu 29 maja 2009 roku na rozprawie sprawy ze skargi A. Spółki z o.o. z siedzibą w Ł. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w P. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy umorzenia zaległego podatku od nieruchomości za miesiąc lipiec 2008 r. oddala skargę.

Uzasadnienie

Z akt sprawy wynika , że "A" Sp. z o.o. z siedzibą w Ł. przy A 135, powołując się na art. 67 a §1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005 roku , nr 8 , póz. 60 ze zm.) w dniu 30 lipca 2008 roku wystąpiła do Burmistrza Ż. z wnioskiem o udzielenie pomocy de minimis i umorzenie zaległości podatkowej z tytułu podatku od nieruchomości za czerwiec i lipiec 2008 roku w kwocie po 47.208 zł wraz z należnymi odsetkami. W jego uzasadnieniu Spółka podniosła, że zakupiona w 2007 roku w Z. nieruchomość wymaga olbrzymich nakładów finansowych, aby można było rozpocząć działalność gospodarczą oraz umożliwić działalność innym firmom. Nakłady finansowe w ocenie podatnika zwiększyłyby także poprawę bezpieczeństwa zatrudnionych ludzi. Dodała, że szybkie przeprowadzenie prac remontowych leży nie tylko w interesie Spółki ale także w interesie Gminy. Zaznaczyła, iż przeprowadzenie prac remontowych, które zostaną powierzone okolicznym firmom sprzyja rozwojowi gospodarczemu regionu. Jednocześnie oświadczyła, że nie korzystała z innej pomocy de minimis, innej od tej jaka została udzielona w 2008 roku przez Burmistrz Ż. Pomoc ta wyniosła 241.611 zł, co stanowiło 77 346,26 EUR i nie przekraczała wymaganego w okresie trzech lat limitu 200 000 EUR. Spółka zaznaczyła, że uzyskana wcześniej pomoc pozwoliła na rozpoczęcie remontu zakupionego obiektu , na który wydatki przekroczyły 205.000 zł. Na zakończenie dodała, iż umorzenie podatku od nieruchomości pozwoli jej na dalsze prowadzenie prac remontowych i stworzenie miejsc pracy. Zaskarżoną do Sądu decyzją z dnia [...]roku Samorządowe Kolegium Odwoławcze w P. T. utrzymało w mocy decyzję Burmistrza Ż. z dnia [...] roku umarzającą zaległy podatek od nieruchomości za czerwiec 2009 roku w kwocie 47 208 zł wraz z odsetkami oraz odmawiającą umorzenia zaległości podatkowej wraz z zaległymi odsetkami za lipiec 2008 roku . W jej obszernym uzasadnieniu, przytaczając m.in. treść art. 67 a § 1 pkt 3, art. 67 b § 1 Ordynacji podatkowej oraz zasady postępowania w sprawach dotyczących pomocy publicznej państwa określone w ustawie z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2007r. Nr 59, póz. 404 ze zm.) wskazano na przyczyny odmowy przyznania ulgi podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00