Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 19 lutego 2009 r., sygn. I SA/Ol 3/09

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Włodzimierz Kędzierski, Sędziowie Sędzia WSA Ryszard Maliszewski, Sędzia WSA Renata Kantecka (spr.), Protokolant Marika Brzozowiec, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 19 lutego 2009 r., sprawy ze skargi LK na decyzję Dyrektora Warmińsko - Mazurskiego Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z dnia "[...]". nr "[...]" w przedmiocie przyznania płatności do gruntów rolnych na 2007 r. oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia "[...]", Dyrektor Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w "[...]", utrzymał w mocy decyzję Kierownika Biura Powiatowego ARiMR w "[...]" z dnia "[...]" w sprawie płatności rolnych do gruntów rolnych na rok 2007.

W motywach zaskarżonego rozstrzygnięcia organ odwoławczy wskazał, iż L. K. we wniosku o przyznanie płatności rolnych na 2007r. ubiegał się o przyznanie jednolitej płatności obszarowej (JPO), uzupełniającej płatności obszarowej (UPO) oraz płatności do roślin energetycznych. Organ I instancji uwzględnił w całości żądanie strony w odniesieniu do deklarowanej powierzchni w zakresie grupy upraw JPO i UPO. W zakresie żądania dotyczącego przyznania płatności do upraw roślin energetycznych do powierzchni 60 ha odmówił natomiast przyznania płatności oraz nałożył sankcję w wysokości 10.187,40 zł, która będzie potrącana z przyznanej płatności, do której producent rolny jest uprawniony w ramach wniosków składanych przez niego w ciągu trzech lat kalendarzowych po roku kalendarzowym, w którym stwierdzono niezgodność.

Organ I instancji wskazał, iż stwierdzenie w kontroli administracyjnej powierzchni upraw roślin energetycznych wynoszącej 0,00 ha wynika z niedopełnienia przez stronę warunków wynikających z art.31 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1973/2004 z dnia 29 października 2004r. ustanawiającego szczegółowe zasady zastosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1782/2003 w sprawie systemów wsparcia przewidzianych w tytułach IV i IVa tego rozporządzenia oraz wykorzystania odłogowanych gruntów do produkcji surowców (Dz.Urz. UE L nr 345 z 2004r. str.1 ze zm.), zgodnie z którym wnioskodawcy deklarują właściwym organom władzy łączną ilość zbieranych surowców w rozbiciu na gatunki oraz potwierdzają dostarczone ilości surowców i strony, do których skierowano takie dostawy. Organ wskazał, że strona była zobowiązana złożyć u Kierownika Biura Powiatowego ARiMR w "[...]" deklarację o ilości zebranych roślin energetycznych, które będą wykorzystane lub przetworzone na cele energetyczne w gospodarstwie. Wobec nie spełnienia ww. obowiązku płatność w tym zakresie została odmówiona i nałożono sankcję. Organ zaznaczył przy tym, iż do zadeklarowanej powierzchni 60 ha rzepaku przyznano płatności JPO i UPO. Stwierdził również , iż w sprawie nie zaszły okoliczności uzasadniające odstąpienie od zastosowania obniżek i wyłączeń, na podstawie art.68 rozporządzenia Komisji (WE) nr 796/2004 z dnia 21 kwietnia 2004r. ustanawiającego szczegółowe zasady wdrażania wzajemnej zgodności, modulacji oraz zintegrowanego systemu administracji i kontroli przewidzianych w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1782/2003 ustanawiającego wspólne zasady dla systemów pomocy bezpośredniej w zakresie wspólnej polityki rolnej oraz określonych systemów wsparcia dla rolników (Dz.Urz. UE L nr 141 z 2004r. str.18 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00